איבחון אוטיסטי
דיון מתוך פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני אם לילד בן חמש עים איחור התפתחותי וחשד גבוה לאוטיזם נמצא מועמד לאיבחון על מנת לאשר או להפריך את ההבחנה .שאלתי היא האים ישנם טעיות באיבחון ואים כן מתי מומלץ לחזור עליו שוב
מאיה שלום, על מנת שהאבחנה תהיה תקפה ומהימנה על הילד לעבור אבחון אצל צוות פארא-רפואי (לפחות פסיכולוג קליני ופסיכיאטר ילדים, ומומלץ שגם קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק יפגשו אותו ואת הוריו). כמו כן, על המאבחנים להיות בעלי ניסיון באבחון ובטיפול בספקטרום האוטיסטי בגיל הרך (ולא רק באופן כללי עם ילדים). ישנן אבחנות דומות במקצת לספקטרום האוטיסטי, לכן חשוב הניסיון של איש המקצוע בעבודה עם הספקטרום, כדי שיוכל לבצע אבחנה מבדלת, כלומר, לנמק מדוע הילד מתאים לתמונה קלינית X ולא אחרת. העובדה שהילד בן חמש מקטינה את הסיכוי לטעות באבחנה (לעומת ילד בן שנתיים שאצלו אפשר אולי עדיין לדבר במונחים של "עיכוב/איחור"). יחד עם זאת, כמו בכל אבחנה רפואית, תמיד יש מקום לחוות דעת שנייה, ובוודאי שהילד צריך להיות במעקב התפתחותי על מנת לבדוק האם וכיצד חל שיפור בתחומי הקושי והפערים שהתגלו. בברכה, ד"ר איריס שגב.