מבחן cars
דיון מתוך פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בני בן החמש עבד מבחן cars במילמן בתוצאת האבחון רשום ציון מבחן cars 38 מה פרוש ציון 38 תפקוד נמוך בנוני גבוה אני מבינה שזה ספקטרום האוטיסטי אבל מה המשמעות הציון אשמח אם תעני לי תודה רבה !!!!
שלום לאמא, אני מבינה את דאגתך ורוצה להבהיר כי ציון ב-CARS אינו מעיד בהכרח על רמת תפקוד כזו או אחרת. מתן אבחנה לילד יעשה אך ורק לאחר מפגש עמו ועם הוריו וביצוע ראיון, אינטראקציה ותצפית מקיפים בכל תחומי התפקוד. ה- CARS( (children autism rating scale, שאלון שממלא הפסיכולוג עם ההורים, הוא רק אחד הכלים העוזרים לפסיכולוג לאתר את מוקדי הקושי של הילד ופערי התפקוד. ודאי לא פוסקים אבחנה רק על פי סיכום הציון בסולם זה. בהתייחס לשאלתך, הציונים הסופיים המתקבלים ממילוי השאלון מתחלקים, על פי מחברי הסולם, ל-3 קטגוריות: 15-30 לא בספקטרום האוטיסטי 31-36 אוטיזם קל עד בינוני (נחשב אוטיזם בתפקוד גבוה או אספרגר) 37-60 אוטיזם בדרגה חמורה כפי שהדגשתי, עלייך לחזור למרכז בו בוצע האבחון ולקבוע פגישת משוב, המהווה חלק מהליך האבחון, בה תוסבר משמעות מכלול הממצאים של האבחון, ובכללם גם הציון ב-CARS. בברכה, ד"ר איריס שגב.