הבדלים
דיון מתוך פורום אוטיזם, אספרגר PDD - בוגרים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
כאמא בעלת ילד בן 13 שאובחן לאחרונה, מה ההבדל בין אספרגר ל pdd והאם יש הבדל בין pdd רגיל ל- pdd nos ? האם באבחוןשל הפרעות תקשורת יש מדדים נוירולוגיים או רק התרשמותיים? האם יש אפשרות של טעות באבחון ומולץ לבדוק חוות דעת שנייה?
לילך שלום, PDD הוא השם הכולל להפרעות התפתחותיות רחבות היקף, בהן נכללות, כמובן, גם אספרגר ו PDD NOS. PDD NOS היא למעשה אבחנה על דרך השלילה עבור ילדים, אשר אינם עונים על הקריטריונים לקטגוריות האחרות בתוך ה PDD (כמו אוטיזם או אספרגר). התסמינים הקליניים הם עדיין חמורים ומשמעותיים בתחום החברתי ובתחום התקשורתי, אך אינם טיפוסיים ו/או נרחבים כמו באוטיזם. נקודת המפתח באבחון אספרגר היא, שבצד הדפוסים החזרתיים והליקויים באינטראקציה חברתית, ההתפתחות הלשונית של הילד הייתה תקינה. הקריטריונים הנפוצים לאבחון הינם תצפית ואינטראקציה עם הילד, העברת מבחנים פסיכולוגים במידת הצורך וראיון מקיף של ההורים. יש מקום לחוות דעת שנייה ומומלץ מאוד להגיע לאיש מקצוע בעל ניסיון קליני רב עם אוכלוסיה זו. בברכה, ד"ר איריס שגב.