התלבטות

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

31/10/2014 | 19:33 | מאת: טלי

שלום רב, יש לי ילד מקסים בן שמונה לומד בכיתה ג . בן יחיד מאוד אינטליגנטי חכם עדין רגיש ואוהב. הוא שימחה של הבית ואושר . בבית ספר הוא ילד חברותי ממושמע .מכיתה א הוא היה קצת ביישן אבל ליאת ליאת נפתח והשנה ממש נהייה לו הרבה חברים משתתף יותר בשיעורים אבל תמיד יש אבל יש קושי בקריאה וכתיבה אני עוזרת לו כמה שאני יכולה לקחנו גם שיעורים של הוראה מתקנת על דעת עצמי המורים בבית ספר לא אמרו לי שיש בעיות תמיד אני זו שרואה קושי בעלי אומר לי שאני מנפחת דברים .אבל השנה אני רואה שכן לילד קשה הוא כותב ליאת המחנכת חדשה אומרת שבשיעורי עברית הוא לא משתתף מספיק מתעסק עם דברים אחרים חשבון הוא אוהב והוא בין ילדים הכי טובים בכיתה אבל בקריאה וכתיבה לא. יזמתי פגישה עם מחנכת ויועצת כי אני לא רוצה בעוד כמה שנים שהילד יהיה מתוסכל ושונה בית הספר בגלל הקושי .הם ישר אמרו לי לעשות איבחון פסיכודדקתי וביקור אצל נירולוג ילדים אבל אני מאוד קשה לי עם זה כי ילד בסדר גמור בבית הוא בן אדם שאיפשר לדבר איתו הוא מבין מה זה הערכים הוא ממש ילד טוב למה הוא צריך פסיכו דקדקתי אי אפשר לבדוק רק דקדקתי המורה אומרת בגלל שהוא חולם בשיעור אבל זה קשה לו ולא מעניין בשיעורי חשבון הוא לא חולם ומשתתף הוא מאוד טכני הוא מתקן דברים בבית עושה לגו בסבלנות רבה 800 / 900 חלקים . אני מתלבתת מה לעשות הפסיכו הזה מפחיד אותי .נא המלצתך

לקריאה נוספת והעמקה

טלי שלום רב, ראשית כל, אין לך כל סיבה לדאוג או לפחד מאבחון. האבחון הפסיכודידקטי מטרתו לתת מענה לכל ההיבטים הלימודיים של הילד – כישורי למידה, יכולות קוגנטיביות והיבטים רגשיים. צוות ביה"ס שיתף אותך בקושי של הילד, שניצפה בכיתה. קושי זה מוכר גם לך בצד כישוריו הרבים ויכולותיו הטובות בחשבון. קשיו אינם באים בסתירה לכוחותיו. אבחון זה יאפשר לך ולצוות ביה"ס לבנות בעבורו תכנית, שתסייע לו להתקדם ולהתפתח בהתאם לצרכיו וליכולותיו. עלייך לקחת בחשבון שאמנם צוות ביה"ס המליץ לך על אבחון על סמך הכרות והתנהלותו של בנך בביה"ס, אך רק את יכולה לקבל את ההחלטה ואת האחריות על המשך הטיפול בו. הצלחה רבה ! שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי