נגישות
נגישות

וועדת השמה כיתה ט

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

07/11/2013 | 11:06 | מאת: רויטל

שלום, בני בכיתה ט' לומד באור תורה. יש לו קשיים בלימודים והוא מקבל מאיתנו עזרה רבה מורים פרטיים ועזרה בשיעורים. כשהוא מחליט ללמוד הוא מצליח יפה. עבר אבחון פסיכודדיקטי וקיבל הקלות. בשיחה עם יועצת בית הספר ממליצה שיעבור וועדת השמה על מנת שיוכל לקבל שעות תגבור. ברצוני לדעת מהן ההשלכות של וועדה זו על עתידו של הילד והאם היא כדאית. האם בתעודת בגרות יהיה רשום שהנ"ל כביכול למד בחינוך מיוחד או קיבל עזרה של החינוך המיוחד. אני מודאגת מאוד ופוחדת לעשות טעיות כי בכל אופן איני רואה בילדי שזקוק לחינוך מיוחד אלא לעזרה ותגבור. אודה לתשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

רויטל שלום רב, ראשית עלייך לברר האם מדובר בועדת שילוב או וועדת השמה. ועדת שילוב מאפשר לילד להנות משעות הוראה מתקנת (שעות שילוב) במסגרת ביה"ס. השעות הללו שייכות לסל הח"מ, אך הילד לומד בכיתתו בחינוך הרגיל, ויוצא לשעות שילוב לפי מערכת שנקבעת לו מראש. לעומת זאת, ועדת השמה מתייחסת להשמה בחינוך המיוחד במסגרת של כיתת חינוך מיוחד בחינוך הרגיל (כיתה קטנה בבי"ס רגיל) או בי"ס לחינוך מיוחד שמתאים לאיפיון הילד. הועדות הללו נערכות בין ינואר למאי לשיבוץ בשנת הלמודים שלאחר מכן. במקרה של שעות שילוב, לא מצוין בתעודתו דבר. מכיוון שיש שוני גדול בין השניים, כדאי קודם לברר את כוונת ביה"ס. בקשי שיחה עם היועצת, שתסביר לך זאת. בהצלחה, שירלי

מנהל פורום ייעוץ חינוכי