בת שנה ו-3 חודשים

דיון מתוך פורום  ייעוץ חינוכי

14/02/2011 | 21:41 | מאת: מאיה

שלום, הבת שלי ילדה מקסימה בת שנה ו3 חודשים. ילדה סקרנית,שמחה,חייכנית,הכל טוב תודה לאל. לאחרונה היא פיתחה הרגל מביך ולא נעים,היא פשוט צורחת. אנחנו בטיול רגלי והיא נעמדת פתאום וצורחת,אנשים מסתכלים והיא לא מפסיקה,פשוט נהנית מהצרחות. האמת שזה התחיל לפני מספר חודשים,קראתי קצת והבנתי שהיא "גילתה" את יכולתה לתרוח ונהנית לשמוע את הצליל ועם הזמן זה די עבר. עכשיו זה חזר בגדול !! הילדה צורחת המון,כשאני מבקשת להפסיק,זה מרגיש כאילו רק מדרבן אותה יותר לצרוח חזק יותר. איך אני מציבה גבולות במקרה כזה? למה היא בכלל עושה את זה? ודבר נוסף בבקשה,אותו עניין עם משיכת שיער,היא מושכת לי ולכל מי שנמצא לידה את השיער. יש לה דחף נוראי לעשות את זה ממש חזק ומאוד קשה לשחרר את השיער מהיד שלה. אין לי מושג איך להפסיק גם את זה וממה זה נובע. אני אציין שהיא גדלה בבית מלא אהבה וסבלנות,ללא צעקות,ללא אלימות חלילה והיא לא בגן,לכן אין לה מאיפה ללמוד התנהגויות לא תקינות.

לקריאה נוספת והעמקה

מאיה שלום רב, התנהגותה של בתך הנה שכיחה לגילה. בגיל זה אין לפעוט די מילים לבטא את צרכיו, את קשייו ואת תסכולייו, לכן יש לו נטייה לצעוק, להכות, לנשוך ועוד. צרחות של פעוט גורמות למבוכה להורים מן המבטים ומן התגובות של האנשים ברחוב. להורים נדמה במצבים אלו ש"רק הילד שלו מתנהג כך" , ו"שכולם חושבים שהוא הורה לא טוב". למרות אי הנוחות מול ה"קהל" ברחוב, דיבור פנימי זה אינו מקדם את ההליך החינוכי ורצוי להמנע ממנו. ראשית דבר, בדקי את הזמנים שבהן היא צועקת והיכן היא מתנהגת כך, לדוגמה: בגן השעשועים לפני שהולכים הביתה. בדיקה זו תאפשר לך לחזות את התנהגותה, ולהערך בהתאם. בגילה הרך של בתך דיבורים מרובים אינם עושים את העבודה, אלא המעשים. לכן כאשר היא צועקת בפעם הבאה, יש להרימה על הידיים , לחבקה בחיבוק "דוב", ולקחתה הביתה. ברגע שתחזרי על התנהגות זו כמה פעמים, היא תבין ותקשר את התנהגותה לתגובתך. יש להמשיך עימה עם האהבה, עם הסבלנות ועם הדיבור ללא הצעקות, שמצויים כבר בביתכם, ולהוות בעבורה מודל. לגבי משיכת השיער – בניגוד לצעקות, פעולה זו הינה מכאיבה ואינה נעימה בלשון המעטה. כאשר היא מושכת בשיער לזולתה, יש לאחוז בידה, ולומר לה – אסור למשוך בשיערות זה לא נעים (לאמא, לחברה ועוד). כדי שהמסר יעבור בצורה חד משמעית, יש לומר את הדברים בתקיפות, אך לא בכעס (תקיפות אדיבה). בכל מה שצויין לעיל יש להיות עקביים מאוד ובעלי סבלנות מרובה. בהצלחה, שירלי

15/02/2011 | 20:06 | מאת: מאיה

בהחלט אשתדל ליישם את דברייך.

מנהל פורום ייעוץ חינוכי