מבחן מאמץ והולטר

דיון מתוך פורום  פיזיולוגיה של המאמץ

05/12/2013 | 21:51 | מאת: שי

שלום בן 40, לא מעשן, עודף משקל, בעבר התעלפויות, ביצעתי את הבדיקות בעקבות דפיקות לב (אם כי יחסית לתמיד ביום הבדיקה לא היה במיוחד). יש לו תור לרופא שהפנה אותי, אך עלי להמתין, ואשמח לקבל קצת רקע והסבר על התוצאות ומשמעותם. הולטר לב: NORMAL BEAT TOTAL...: 108635 ABERRANT TOTAL......: 1 PREMATURE NORMALS...: 16 PREMATURE ABERRANTS.: 1 SVTS................: COUPLETS............: TRIPLETS............: SALVOS..............: VTS.................: BRADYCARDIA.........: 1 MAXIMUM HEART RATE..: 143 MINIMUM HEART RATE..: 50 MEAN HEART RATE.....: 76 DROPED BEATS........: QRS TOTAL...........: 108718 PAUSES..............: PACED BEATS.........: הערות_....._ משך הבדיקה: 23 שעות ו-23 דקות קצב בסיסי: סינוס שנע בין 50 ל-143 לדקה (ממוצע 76) הפרעות קצב חדריות: VPB בודד. הפרעות קצב על חדריות: APB'S מעטים-16 כולל : COUPLETS APB'S מבחן מאמץ: יש לציין שהתחלתי את המבחן בדופק 112 (לא יודע למה) ולאחר 10:13 דקות הגעתי לדופק 169 והבדיקה הסתיימה (אף שלא הגעתי לדופק המקסימלי), אומנם הרופא כתב ללא קוצר נשימה, אך הרגשתי מאמץ נשימתי, אולי זה טבעי. בסיכום נרשם: ללא כאבים בחזה, ללא קוצר נשימה, צניחת ST גבולית מעבר לשינויים בסיסיים (יש לי גלי טי הפוכים), קרוב לוודאי שלילי. בהערכה רבה ותודה נ.ב. האם ניתן לומר מה הכושר הגופני שלי לאור התוצאות דלעיל?

לקריאה נוספת והעמקה

שי, אני לא קרדיולוג, אך לכעורה ההולטר לא מלמד על תוצאת חריגות וגם לא בדיקת המאמץ. צריך להשוות אותו גם ליומן הפעילות שלך, האם עשית פעילות גופנית באותו יום, כאשר הדופק עלה ל- 143? אני מניח שאתה רוצה להבין מה הסיבה להתעלפויות ולדפיקות הלב, אני ממליץ לבצע גם אקו לב- האם היו גם התקפי חרדה? אם כל האמור תקין לפנות גם לנוירולוג. הכושר הגופני לפי מבדק המאמץ ביחס לגילך הא בינוני -נמוך.

08/12/2013 | 22:09 | מאת: שי

שלום אין לי את הפירוט של ההולטר אז אינני יודע באיזו שעה היה דופק 143, אך ממש לפני שהחזרתי את המכשיר, עליתי 4-5 קומות ברגל, אם זה חופף לזמן שעליתי מדרגות, זה יכול להסביר. את מבחן המאמץ התחלתי בדופק 112 ? האם זה יכול להיות כתוצאה מלחץ? ואיך זה משפיע על המבחן עצמו אם מתחילים אותו ב 112 ? האם המבחן אובייקטיבי? עשיתי בעבר מבחן מאמץ ולראשונה הפעם נכתב צניחות ST גבולי, מה זה מלמד? למה רק קרוב לוודאי שזה שלילי? האם אני יכול להיות רגוע בוודאות שאין כל בעיה? ומה הסיבה שהמבחן הפסיק בטרם הגעתי לדופק המטרה? מהו המדד שלפי המסקנה שאני בכושר בינוני נמוך? תודה רבה

מנהל פורום פיזיולוגיה של המאמץ