זה נורמלי שאני לא זוכרת הרבה ממשהו שקרה לי בגיל 5-6?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה רפואית

03/12/2019 | 16:50 | מאת: אנונימית

בגיל 5-6 הייתי מאושפזת בבית חולים. כנראה שהתייבשתי או שיותר קרוב לדלקת כי סבלתי מכאבים בגב וצריבה בזמן השתנה. ייתכן שבאמת הכליות שלי היו בסכנה וקיבלתי עירוי דרך הוריד (אם למקרה שיש ספק, לא עברתי ניתוח). אני זוכרת דברים מהאשפוז, אבל לא הכל. דווקא מבחינת שפה, אני חושבת שהתבטאתי טוב יחסית לגיל 5-6 (אם גם זה רלוונטי). זכור לי למשל, מי בא לבקר אותי מבני המשפחה, וגם דמות של רופא אחד שהמשפחה שלי מכירה המון שנים, ויכול להיות שאולי בדיקה מינורית ופשוטה יחסית כמו מדידת לחץ דם. עדיין, מפריע לי בעיקר שאני לא זוכרת בדיקות כמו ביקור רופאים במחלקה (כשמבקשים מהמלווה לצאת והמטופל נשאר לבד עם הרופאים) וכולי. אני חוששת שאולי פגעו בכבודי כחולה ובצנעת הפרט שלי. שאולי נניח, אמרו לי להתפשט למרות שלא היה צורך, או שהגיעה קבוצה גדולה של סטודנטים לרופאה ולא טרחו להסביר לי על כך או לבקש את הסכמתי וכולי. למרות שכל עניין האשפוז היה רחוק מלהיות נעים, ההורים סיפרו לי ששמרתי על קור רוח. כמובן ששאלתי את ההורים שלי האם פגעו בכבודי כמו שרשמתי קודם, והם אמרו שאלו שטויות ואני צריכה לשכוח מזה. האם אפשר לשחזר את מה שקרה אז באשפוז ויש סיכוי לגלות רגעים טראומתיים ולא נעימים?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, אני מציע לך לברר סוגיה רגישה כזו במסגרת של טיפול פסיכולוגי ולא דרך ייעוץ בפורום. לשאלתך, טראומות בהחלט עשויות להידחק מחוץ לזיכרון שלנו, אבל השאלה שהייתי בין היתר מברר בטיפול היא, מה מוביל אותך לחפש דווקא את התוכן הספציפי הזה, כשברור מדברייך שזכרונך לגבי הסיטואציה חי ומכיל פרטים שונים ומגוונים. ככל הנראה משהו מטריד אותך וגורם לך לחפש דווקא את הסוגיה הזו. לצערי זה נושא רגיש מידיי מכדי לנהל פה שיחת ייעוץ, ממליץ שתפני לטיפול.

06/12/2019 | 13:35 | מאת: אנונימית

תודה, אבל לאיזה סוג טיפול כדאי לפנות?

טיפול פסיכולוגי סטנדרטי דרך הקופה אליה את שייכת. תבקשי מהסניף בקרבת מגורייך, או דרך האינטרנט, את רשימת הפסיכולוגים העובדים עם הקופה ותבחרי מהרשימה.

06/12/2019 | 14:47 | מאת: אנונימית

האם יש דרך "לטפל בעצמי" ולשאול את עצמי שאלות מסוימות, או לעבור תהליך עם עצמי כדי למצוא תשובה לבד?

מנהל פורום פסיכולוגיה רפואית