בעיות עם אמא שכועסת ומתרחקת

דיון מתוך פורום  משפחה וזוגיות

20/12/2016 | 19:50 | מאת: מרים

שלום רב, אמא שלי בת 70 . לפני מס' חודשים היה איזשהו אירוע לא כל כך נעים והיא נפגעה מבעלי על איזה דבר שהוא אמר ומאז היא לא מוכנה לסלוח ולא לשכוח. בתקופה האחרונה המצב מחמיר. היא מאד כועסת על כולם. על הבנות שלה ועל הנכדים. היא לא מתקשרת , לא יוזמת מפגש משפחתי.פשוט מתנתקת ומתרחקת מכולם. היא נפגעה שהנכדות שלה לא מספיק מתקשרות ומתעניינות לשלומה עד שהחליטה לומר להם שהם לא בסדר ושהיא מצטערת על כל מה שעשתה עבורן ושככה לא מתנהגים ומחקה אותן מרשימת החברים שלה בפייסבוק. לא נעים לדבר איתה כי היא מאד מרירה כלפי כולם. מה עושים? יש לציין שאין לה מערכת זוגית טובה עם בעלה. אין אף בן אדם שיכול לשוחח איתה באמת על המצב העגום הזה. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום על פניו הנושא נראה מורכב יותר מכפי שהוא נראה. סביר להניח כי האימא- הסבתא נושאת בליבה לא מעט תיסכול , מרמור אולי כעס ובדידות. לרוב אדם פגוע- פוגע. מצב היחסים עם בעלה אינו תורם לנושא וכן בהכללה בגיל שכזה ישנם לא מעט קיטורים שמחפשים את תשומת הלב, הכבוד והיחס. מצב שכזה ניתן לפיתרון באמצעות שיחות עם גורם שקרוב אליה ויכול לפתוח את צוהר ליבה ובעיקר שתחתן בו אמון או לחילופין לנסות לשכנע אותה להגיע לטיפול אצל פסיכולוג או אצל יועץ משפחתי. לדעתי הדרך הנכונה היא להציג לה את הרצון המשותף שלך לפתור את הנושא ולבקש ממנה להגיע יחד איתך ליעוץ משפחתי על מנת שלא תחשוב שהיא הגורם הבעייתי כי אם כך הדבר יתפס היא לא תרצה לשתף פעולה. אם תציגו לה את ההחלטה המשפחתית כדבר משותף שמטרתו לפתור את הבעיות של כולם , לדבר על הכל ולהגיע לפיתרון מכבד משפחתי יש סיכוי שהיא תתרצה.

17/02/2017 | 11:41 | מאת: מרים

תודה רבה על התשובה. ללכת עם אמא לייעוץ משפחתי ולשיחות ידרוש ממני המון אנרגיות ואני לא בטוחה שאצליח לעמוד בזה. אני בעצמי חולה אונקולוגית ונמצאת בנקודה בחיי האישיים של שינויים וחוסר וודאות. לא אצליח בשלב זה לעשות את שני הדברים יחד. את האנרגיות המועטות שיש לי אני מעדיפה להשקיע בחיי , בבן זוגי ובבנותיי.

מנהל פורום משפחה וזוגיות