סכיזרופניה

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

11/01/2014 | 14:12 | מאת: שיי

פעם שאלתי את אותה שאלה וחשוב לי לשאול אותה שוב בבקשה. עשיתי נייס גיא לפני מעל שנתיים . וקבלתי אתקף חרדה קשה ביותר הרגשתי שאני הולך למות ותקופה ארוכה עד היום אמנם היום זה הרבה הרבה פחות הרגשתי דפיקות לב מהירות ... והיום אני מרגיש יותר טוב בהרבה מפעם ... אבל אני מרגיש חוסר הנאה מדברים לא לגמרי לגמרי אבל חלקי . אני מרגיש שפשוט לא באלי לעשות דברים ... וגם אם באלי אני לא עושה אותם בהתלהבות . למשל סתם אם פעם הייה ממש בא לי לירקוד היום מרגיש שזה לא מעניין אותי אולי קצת לא מתלהב.. עוברת לי בראש מחשבה כזו .. אולי התבגרתי ומה לעשות אין תהתלהבות כמו של פעם , או אולי בגלל שאני מכניס לעצמי סרטים לראש ומה לעשות מה שאתה מאמין בו הופך למציאות , או אולי סכיזרופניה (שמזה אני הכי פוחד כי זה תמידי ) ועוד דבר חשוב זה לא שלא באלי לעשות דברים אבל לא בהתלהבות כמו שם פעם עם אנרגיות היום אני מרגיש שאני לא מתלהב בעוצמה מכלום .. חוץ מי זה לא מרגיש עוד דברים שום סימן אחר אמרו לי פה שאין שום סימן לסכיזרופניה .. רציתי לדעת בבקשה מה הסיבה חשובה לי הסיבה. כי אומרים שדיכאון וסכיזרופניה שלילית זה אותו אפקט פחות או יותר לא ? תודה רבה.ש

לקריאה נוספת והעמקה
11/01/2014 | 14:29 | מאת: שי

כמה פעמים שמעתי שאמרו שאין לי שום סימן לסכיזרופניה. אני בטוח שאם הייתי יודע שהכול תקין אצלי מבחינת מוחית פיזית תוך שנייה אני חוזר לשיא האנרגיות .. כי אם אתה מאמין שיש לך משהו המוח מסוגל לעשות לך בדיוק את אותם סמנים . חשוב לי שוב לציין שחוץ מהתלהבות וחוסר אנרגיות כמו של פעם לא מרגיש משהו אחר ... זה שאין לי סכיזרופניה רגילה זה אני יודע . אבל שלילית כי היא דומה מאוד לדיכאון וחרדה איך הערכתם בדיוק שאין לי את זה ? הריי זה כמו דיכאון .. יש לציין שגם לפני העישון תמיד הייה לי דיכאון וחרדות אבל תמיד הייתה לי התלהבות לקרוע תעולם !! והיום מרגיש שלא מעניין אותי כלום . עכשיו יוכל להיות שזה בגלל שהתבגרתי או כי קראתי כולכך הרבה ואני מכניס לעצמי דמיונות למוח . בקיצור חשוב לי לדעת תסיבה למה אתה חושבים שאין לי סכיזרופניה שלילית . המון תודה רבה.

11/01/2014 | 23:14 | מאת: שי

שאלה קטנטנה בבקשה למה תמיד אתם אומרים שמי שחושב שיש לו סכיזרופניה אז יש לו ? בהתחלה עישנתי תניס גיא חד פעמי! והרגשתי אחרי זה רגיל חוץ מדפיקות לב מהירות.. אבל לאט לאט בלימודים במכללה שמתי לב שאני שקוע במין דיכאון כזה ולאט לאט אמרתי לעצמי כנרא שזה בגלל העישון התחלתי כזה להסתכל על עצמי אחורה בזמן ואמרתי לעצמי שהשתנתי מבחינת שמחה אז התחלתי לחקור תעניין באופן אינטנסבי ובאמת שאני לא יודע אם הבעיה אזו קיימת כן או לא כן . אם למשל אני רוצה סרט ואני חובה רגש חזק ביותר אז זה אומר שהכול תקין ? כי כול זמן שאני חושב על זה שסכיזרופניה גורם לקהות רגשית וואלה אני מרגיש את זה ושאני משכנע את עצמי שהכול בסדר אז אני מרגיש הרבה יותר טוב בקיצור חשוב לי לקבל תתשובה למה אין לי תבעיה בפירוט בבקשה. ולא הבנתי מי שיש לו סכיזרופניה איך הוא מגלה אותה ? אנשים אחרים בדרך כלל מגלים לו ? כי אמרתם שאם אני חושב שיש לי אז אין לי.. אז מי שיש לו גילה שיש לו תסכיזרופניה ..? תודה רבה.

נייס גיא הוא קנבינואיד סינטטי, כלומר חומר המשפיע כמו קנאביס על הקולטנים במוח, רק בעוצמה גדולה בהרבה. הוא גורם בשכיחות גבוהה להפרעות חרדה ובשכיחות נמוכה יותר לפסיכוזה. סימנים שליליים בסכיזופרניה אינם דיכאון, אנשים עם סכיזופרניה יכולים לסבול משניהם. קשה לדעת ממה אתה סובל ללא בדיקה פסיכיאטרית, אם המצב נמשך כבר שנתיים כדאי לפנות לפסיכיאטר לבדיקה. אחד המרכיבים החשובים במצב פסיכוטי הוא פגיעה בבוחן המציאות, כלומר אדם בטוח שמה שהוא מרגיש הוא נכון, כאשר הוא מטיל ספק בכך לא מדובר במצב פסיכוטי.

מנהל פורום סכיזופרניה