זכיזופרניה- היא מחלה תורשתית,

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

20/07/2013 | 21:03 | מאת: רות

שלום , השבוע ראיתי בטלוזיה, תוכנית על פריצת דרך לתיקון במחלות (שונות)גיונניות (תורשתיות) שניתן לתקן את הגינים, לא בריאים ע"י, השתלות גנים בריאים מאותו החלק שפגום ,ואז החולה איפה שיש לו את המחלתה, הגינים הבריאים מתפקדים טובואז יש שינוי לטובה במחלה (אני לא יודעת אם הגדרתי את התוכנית בטלויזיה כראוי, אך אני מקוה שהבנתם את הנושא), שאלתי היא אם באמת יש פריצת דרך כזו ברפואה המתקדמת, האם ניתן גם לרפות זכיזופרניה שהיא גם גינתית ? שאלתי היא האם ידוע לכם על פריצת הדרך הזו? אעשמח לשמוע חדשות בנושא, ולו אפילו גם על אור בקצה המנהרה,מדוע אני שואלת על הנושא הזה, כי בני חלה במחלה לפני 10 שנים בגלל, שהוא השתמש בסמים (אקסטזי) ואז פרצה לו המחלה בגיל 26, האם גם זה גינטי) ?

לקריאה נוספת והעמקה

כאשר הגורם למחלה הוא גן בודד אפשר לטפל במחלה ע"י השתלה של גנים, טכנולוגיה שעדיין לא נמצאת בשימוש יום יומי. סכיזופרניה היא מחלה מולטיפרטוריאלית, יש לה מרכיבים גנטיים וסביבתיים. גם הגורמים הגנטים הם לא גן בודד. יש אנשים שלא משתמשים בסמים ולמרות זאת פורצת אצלם מחלה ואנשים שמשתמשים בסמים ולא מפתחים סכיזופרניה. הפריצה של מחלה היא תמיד שילוב של פגיעות גנטית והסביבה שאדם נחשף אליה.

24/07/2013 | 08:59 | מאת: רות

תודה לך על תשובתך, אני לא בקיאה בעינינה רפואה, בפשטות האם המקרה של בני בעתיד אם יישמו את התוכנית הזו, האם יש סיכויים גם לבני, לקבל טיפול,ושיהיה לו סיכוי לטיפול, כמו מחלות אחרות, בפשטות, האם יש תקוה? תודה רותי

מנהל פורום סכיזופרניה