מה הטיפול המומלץ לריקנות נפשית וקהות רגשית?

דיון מתוך פורום  סכיזופרניה

25/04/2012 | 01:11 | מאת: דוד

שלום רב, שמי דוד, אני אתחיל בזה שעד גיל 24 היו לי חיים שמחים ומבטיחים.ואז בשנת הלימודים הראשונה באוניברסיטה, במהלכו של מירוץ מתמשך הרגשתי כאילו נתבעים ממני המון כוחות נפשיים ושונצרים עלי המון לחצים. יום אחד חזרתי הישר מן הלימודים הבייתה ואז פשוט התמוטתתי נפשית לחלוטין. הורי המבוהלים לקחו אותי יום למחרת לפסיכולוגית שהפנתה אותי לפסיכאטר מכובד שקבע שאני סובל מסינדרום מוכר - 'דיכאון קליני'. הוא החליט לרשום לי ציפרלקס וריספרדל והחליט שאין טעם באשפוז. החצי שנה הראשונה לאחר פרוץ המחלה הייתה כגיהנום עלי אדמות...תקופה נוראה ואיומה מכל הבחינות האפשריות שאני לא מאחל לאף אחד..ואז, לאחר כמה חודשים ראיתי איזה חיזיון מוזר (אחד!בודד!),וישר החליט הפסיכיאטר כי ההפרעה שלי היא סכיזו-אקטיבית ושינה את המרשם לזיפרקסה+ציפרלקס.כיום כשנה וחצי לאחר פרוץ המחלה, ברוך השם מרגיש יותר טוב אבל נותרו 2 בעיות חמורות שלא מרפות ממני: הריקנות הנפשית והקהות הריגשית..מה לעשות? איך בנאדם יכול להשיב לעצמו את הלב? מה הטיפול המומלץ? והאם ספורט יכול להועיל ע"י שיחרור אנדרופינים?(אני בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי צמוד) תבין ד"ר, אני הייתי בנאדם מאוד רגיש ואוהב, והיום; או בגלל המחלה או בגלל התרופות אני מרגיש כמו גוש אבן מה לעשות?!?

לקריאה נוספת והעמקה
30/04/2012 | 19:49 | מאת: ניר

שלום רב דוד. גם אני סובל מקהות רגשית והתופעה נקראת -"סימנים שליליים" של סכיזופרניה שבהם חיים במצב של חוסר חיות וללא רגשות.ולי כתוצאה מכך גם נפגע החלק הקוגנטיבי- מחשבתי. הטיפול הוא בתרופות נוגדות פסיכוזה, כגון:ריספרדל, זיפרקסה וידוע כי התרופה הטובה ביותר למצב זה היא ה"לפונקס". כדי לקחת אותה צריך לערוך בדיקות דם, בהתחלה כל שבוע למשך תקופה מסויימת ואח"כ אחת לחודש.בדיקות הדם נועדו לבדוק אם בספירת הדם מספרן של הכדוריות הלבנות פחת לרמה לא רצויה ואז יש להפסיק את התרופה אך לפי הבנתי מצב זה בד"כ נדיר. רפואה שלמה , ניר.

03/05/2012 | 12:58 | מאת: ד"ר אהוד ססר

שלום. הטיפול בסוגיות כגון קהות רגשית וריקנות היא מורכבת וכוללת אפסקטים פסיכולוגים, שיקומיים ולפעמים גם תרופתיים. ראשית יש לרדת לעומק הסיבה לקהות הרגשית (על קצה המזלג זה יכול להיות על רקע דכאוני, אישיותי, גופני, פסיכוטי, סימנים "שליליים" ועוד ועוד). רק לאחר אבחון מעמיק ניתו יהיה להתאים את הטיפול לפי המצב. בכל מקרה יש לזכור שגם אם יש טיפול תרופתי - זה רק חלק מהעניין ויש צורך בליווי פסיכולוגי ושיקומי. ולשאלתך לגב ספורט - פעילות גופנית (מבוקרת) זה תמיד טוב, הן מבחינה נפשית והן מבחינה גופנית. בברכה, ד"ר אהוד ססר

מנהל פורום סכיזופרניה