עצירות - אטימות פי הטבעת

דיון מתוך פורום  עצירות בתינוקות, ילדים ונוער

26/07/2015 | 12:06 | מאת: מיה

שלום. הבת שלי בת שנתיים עברה בהצלחה בגיל 5 חודשים ניתוח של אטימות פי הטבעת. רק לאחרונה התחילה לסבול מקושי במתן צואה ( כן נותנת צואה כל 24-48 שעות אבל קשה לה וכואב ויש בכי סביב זה הצואה יוצאת קשה ) התחלתי לתת לה נורמלקס מפחיד אותי שכל חייה תצטרך לקחת . והאם יש דרך אחרת לעזור לה ע"י מאכלים וכו?

לקריאה נוספת והעמקה

לא בטוח שהופעת עצירות בגיל שנתיים קשורה לניתוח שהיה בגיל 5 חודשים אבל הכירורג צריך לבדוק שאין הצרות בפי הטבעת. לאחר ניתוח בפי הטבעת יש בכל זאת שכיחות יתר לעצירות. אפשר למנוע עצירות כרונית על ידי מספר כללים: חשוב שתאכל ירקות ופירות ודגנים מלאים יום יום. חשוב לרכך את הצואה עם נורמלקס כדי שלא תיבהל מהכאב או האי נוחות שנגרמת על ידי יציאה קשה כי זה עלול לגרום להתנהגות של התאפקות. יתכן שהטיפול בנורמלקס יהיה רק מספר שבועות ואפשר יהיה לרדת בהדרגה במינון אך יתכן שצריך טיפול בנורמלקס עד אחרי הגמילה. בשלב הגמילה חשוב להרגיל ישיבה בשירותים בשעות קבועות ולמנוע התאפקות גם על ידי הדרכה מילולית לא להתאפק וללכת לשירותים מיד כשחשים צורך ליציאה. אשמח שתהיי בקשר גם בהמשך.

27/07/2015 | 14:12 | מאת: מיה

תודה רבה! על התשובה הרחבה!. הכירוגית הכינה אותנו שזה חלק מהחיים של הילדים האלה שהם יסבלו בגיל הרך מעציריות וקושי בגמילה. לצערי אין ליויי מקצועי מלבד הכיורגית המנתחת וזה נורא מבלבל. לגבי הנורמלקס התחלנו לאחרונה להשתמש בו על בסיס יומי פשוט לנסות להפסיק עוד כמה שבועות ולראות מה קורה?

מנהל פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער