עצירות של 6 ימים אצל ילדה בת 3

דיון מתוך פורום  עצירות בתינוקות, ילדים ונוער

25/05/2015 | 13:51 | מאת: חנה

שלום, בתי בת 3 סובלת מעצירות כבר מספר חודשים (מאז שנגמלה מטיטולים). היא מפחדת ללכת לשירותים ונראה כי היא פשוט מתאפקת מהפחד שזה ייכאב לה. בימים האחרונים היא ממש סובלת ולא מוכנה להתפנות גם כשהצעתי לה סיר או טיטול. אתמול נתתי לה קצת שמן פרפין, אך היא עדיין לא הלכה לשירותים. היום היא בקושי אכלה וביקשה לשכב רוב הזמן. מה עלי לעשות? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

בתהליך הגמילה מטיטולים חלק מהילדים מתקשה להתרגל לסיר או אסלה ומתחילים להתאפק. ההתאפקות גורמת לצואה להתיבש ולהתקשות ואחרי מספר ימים ללא יציאה היציאה הקשה מכאיבה, וגורמת להתאפקות חוזרת . הדרך להתגבר על המצוקה היא על ידי ריכוך הצואה עם שמן פרפין או נורמלקס או פגלקס.בדרך כלל רופא הילדים יכול לתת הנחיות לטיפול.צריך לתת מרככי צואה במשך תקופה של מספר שבועות לפחות ובמינון מתאים. התגובה אינה מיידית אלא רק לאחר מספר ימי טיפול. מינון שמן פרפין צריך להיות לפחות 2 כפות ביום עד שיש יציאה רכה כל יום.אם יש שלשול מפחיתים מינון לכף ביום.נורמלקס או פגלקס לתת 12 גרם מומסים בכוס שתיה חמה או קרה (אפשר לחלק ל-2מנות ביום) ואם כעבור שבוע ימים יש שלשול להפחית ל8 גרם ביום.

תוספת לתשובה הקודמת: ריכוך היציאה גורם לכך שהיציאה לא כואבת ויוצאת בקלות וכעבור מספר שבועות טיפול יהיה סיכוי רב יותר להצליח בגמילה. את הטיפול במרככך הצואה צריך להמשיך מספר חודשים עד אחרי השגת גמילה מוצלחת.

מנהל פורום עצירות בתינוקות, ילדים ונוער