אספרין לפני ניתוח
דיון מתוך פורום צניחת עפעפיים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב. לפני 14 חודשים עברתי צינתור. בצינתור הכניסו לי 2 סטנטים - PSI=CAD&RCA עני מתכונן לניתוח עפעפיים בשתי העיניים. המנתח ביקש להפסיק לקחת אספרין ופלאויקס כ- 10 ימים לפני הניתוח. אני לוקח קרטייה (2X100), נוירמיטן 1X12.5), פלאויקס (1X75) וליפיטור 40. מה המלצתך בנידון?
עמירם שלום! אכן, נהוג להמליץ על הפסקת נוגדי קרישה לתקופה של מספר ימים טרם הניתוח. יחד עם זאת, כדאי להתייעץ עם הקרדיולוג המטפל אם ניתן להפסיק התרופות בלא להעלות באופן משמעותי הסיכון לאירוע לבבי. באם קיימת המלצה שלא להישאר בלי כיסוי של נוגדי קרישה, קיימת אפשרות להפסיק התרופות לזמן קצר יותר משציינת, או לחילופין לתת נוגד קרישה קצר טווח (כמו, למשל, זריקות קלקסן) עד סמוך למועד הניתוח. בעבר ניתחתי קליאנטים בלא שהפסיקו נוגדי קרישה, אך קיימת כמובן שכיחות יתר של דימומים בזמן ואחרי הניתוח, ותקופת החלמה ממושכת יותר לספיגת הדימומים. בהצלחה, ד"ר ניר זיידר רופא עיניים מומחה בפלסטיקה של העין http://sites.google.com/site/nirseider/ אתר אינטרנט