PSA / AVODART

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

16/02/2015 | 13:49 | מאת: איתמר

בן 59, לוקח אבודרט יותר מחצי שנה. לוקח קסאטראל מספר שנים.+ סיאליס5 הרבה ימים.אך לא ממש מדי יום! PSA היה תמיד באיזור 4.5. לכשהתחלתי אבודרט ירד PSA ל3.6 ועכשיו למרות האבודרט שוב עלה ל4.5. גם גודל הערמונית לא ירד בUS האחרון גודל 85. האם להמשיך אבודרט?? האם יש לעשות משהו בגלל עליית PSA? אציין שבעבר עברתי ביפסיות כשPSA היה 6. ראיתי שכתבת שיש מחקר שקבע שלאנשים שקבלו אבודרט היה סרטן יותר קשה?? תודה מראש על תשובתך

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, תמיד כדאי שהאורולוג שעוקב אחריך יבדוק אותך ויראה מה מגמת ה PSA ומה הממצאים בבדיקתך הגופנית. אם יש עלית PSA תחת שימוש קבוע באבודרט בהחלט יש מקום לשקול ביופסיה. אני מביאה כאן ציטוט מתוך עלון לצרכן של התרופה אבודרט : "במחקר קליני בגברים עם סיכון מוגבר לסרטן בבלוטת הערמונית, גברים שנטלו אבודרט פיתחו דרגה חמורה יותר של סרטן בבלוטת הערמונית בשכיחות גבוהה יותר בהשוואה לגברים שלא נטלו אבודרט. השפעת התרופה על תופעה זאת איננה ברורה." זה ממצא שעלה במחקר ושהם מחוייבים לדווח עליו. זה ממש לא אומר שכל מי שנוטל אבודרט בהכרח יחווה סרטן ערמונית..

17/02/2015 | 18:54 | מאת: איתמר

יש אפשרות להחליף ביופסיות,בMRI?? כי בשלב זה מדובר בבדיקה אחת של PSA שהגיע ל4.5? האם היית מגדירה את מצבי כסיכון מוגבר?? שזה אומר מבחינתי להפסיק אבודרט?!אני מבין מתשובתך שיש מקום לבדיקה והיוועצות בשל העלייה ברמתPSA!האם זה צריך להיות דווקא אצל מי שיוכל לזכור איך הייתה הערמונית בעבר?בכל אופן לא נבדקתי כשנה! לUS ובדיקות דם נשלחתי ע"י רופאת משפחה! אלף תודות על התייחסותך ותשובתך!!

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת