ערמונית 90 סמ"ק

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

05/02/2015 | 17:17 | מאת: rafi

שלום. אבא שלי שיהיה בריא, בן 71, מחובר לקטטר מזה כשנה וחצי. השבוע ביצע צילום אולטרא סאונד שם היה כתוב: ערמונית מוגדלת 90 סמ"ק. בנוסף: כליה ימינית ושמאלית - תקינים. האם גודל הערמונית מצריך ניתוח כריתה? האם יש פתרונות? האם זה בסדר ולהמשיך מעקב?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, גודלה של הערמונית לא יקבע את הצורך בניתוח, אלא רק אם יש לו הפרעות במתן השתן. לא הסברת מדוע הוא עם קטטר. אין לי מספיק פרטים על מצבו של אביך ועל מחלות הרקע שלו באופן כללי- מזכירה לך שכאן זהו פורום אינטרנטי שיאנו תחליף להתייעצות אישית אצל אורולוג ולבדיקות כולל בדיקה גופנית: אם הסיבה שאביך עם קטטר היא שאינו יכול להטיל שתן ולא הצליחו לעזור לו עם תרופות יש בהחלט מקום לשקול ניתוח להוצאת הערמונית. אם הוא לא במצב כשירותי לניתוח אזי לגודלה של הערמונית בהחלט אין משמעות והוא יכול להמשיך להטיל שתן דרך קטטר קבוע

09/02/2015 | 11:35 | מאת: rafi

אז ככה,אבא גר בבית אבות,הוא מוגדר כסיעודי. הוא סובל ממחלות כרויניות, סכרת+אינסולין,אי ספיקה כלייתית(קריאטנין אחרון 1.59)בצקות ברגליים,לחץ דם,נוטל מדללי דם ואלתרוקסין. הוא מחובר לקטטר היות ולפני שנה וחצי לא הצליח לתת שתן עצמאית ורק עם קטטר בלבד ישנה יציאת נוזלים. הסיבה שאני פונה עכשיו היא בעקבות מקרה שקרה לפני חודש, האח בבית אבות לא הצליח להחליף לו קטטר ורק אורולוג במיון הצליח להחדיר לו קטטר 22F. אם כן, מהם הסיכונים בניתוח,בהתחשב במצבו של אבא ?

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת