התלבטות - בענין ביופסיה של הערמונית

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

28/08/2014 | 08:29 | מאת: שי

ד"ר שירה חתומי שלום רב , אני סובל מזה כ 15 שנה ויותר מדלקת כרונית של הערמונית , (מיותר לציין את הסבל הרב שיש לי בעקבות הדלקת בערמונית כשלעצמה )לאחרונה עקב העליה החריגה ב psa להלן הערכים: לפני כשנה - 3.97 לפני כחודש - 6.321 לפני כיומיים - 4.78 הגיל שלי 49 וחצי . הרופא שלי המליץ לי לעבור ביופסיה על מנת לשלול סרטן ערמונית ומנגד קראתי באינטרנט מאמר של רופא אורלוג שלא מומלץ למי שיש דלקת של הערמונית כרונית לבצע ביופסיה , ואני מבין שהדעות חלוקות ... לכאן ולכאן . שאלתי : האם יש סיכוןגבוהה יותר למי שיש דלקת ערמונית בביצוע ביופסיה מאחד שמבצע ביופסיה ושאין לו דלקת ערמונית.? לתשובתך המלומדת אודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, סוגיית ביצוע ביופסיה אכן שנויה במחלוקת. החשיבות היא להבין האם יש בה הכרח.. ביופסיה כשלעצמה עשויה להחמיר דלקת או להביא לזיהום חדש וזה מאוד לא רצוי. אם יש ממצאים בבדיקה גופנית, ולא רק עלית PSA, ובעיקר אם יש היסטוריה משפחתית של סרטן ערמונית- יש בהחלט מקום לשקול בחיוב ביצוע ביופסיות. אם עלתי ה PSA יורדת משמעותית בעקבות טיפול תרופתי- ניתן לדחות את הצורך בביופסיה. דלקת כרונית בערמונית היא מצב מאוד מתסכל למטופל אבל גם לרופא.. בעיקר צריך למצוא את האיזון הנכון בהרגלי החיים שמונע את החמרת המצב, כשי להגיע למצב שבו אתה שולט בתסמינים ולא הם בך.

31/08/2014 | 15:54 | מאת: שי

ד"ר שירה הנכבדה שלום רב, ברצוני להודות לך מקרב לב על מתן התשובות לשאלותיי ,אין ספק שמתשובתייך הנאורות והמקצעיות אני למד המון על בעייתי הרפואית ועל כך תבורכי . מאחל לך כל טוב בחיים והצלחה רבה בכל מעשייך.

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת