עזרה בקבלת החלטה

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

18/06/2014 | 11:30 | מאת: שמואל

שלום ד"ר שירה. מעריך מאוד את תשובותייך המפורטות והסבלניות. אני בן 57. עשרה ימים אחרי עצירת שתן עם ערמונית בגודל 90 סמ"ק. מזה שלושה ימים ללא קטטר נותן שתן בינוני. אחרי מס החלפות של תרופות נוטל כרגע טמסולין פעמיים ביום (מקסימלי) ופרמיקסון פעמיים.יש שיפור קל בין היום לאתמול אך "חרב" הניתוח עדיין באופק (הקרוב). אודה לך מאוד לעצה שתדליק לי מעט אור.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב שמואל, אם חווית אצירת שתן עם ערמונית כזו גדולה, ההמלצה היא טיפול משולב של טמסולין ואבודרט או תרופה משולבת בשם דואודרט, ולא טיפול צמחי(פרמיקסון).. זה אמור לתת שיפור גם בנושא ריקון השתן ואולי גם לעזור בהקטנה הערמונית או לפחות מניעת המשך גדילתה. עדיין, אם נסיון הטיפול התרופתי לא עוזר, או במקרים בהם יש תופעות לוואי לא קלות לטיפול התרופתי אכן ההמלצה היא ניתוח. אין צורך להתייחס לניתוח כאת "חרב" מאיימת, כיוון שבידיו הטובות של מנתח מנוסה אתה תרווח מאוד מניתוח כזה. כמובן שצריך לבחור היטב את המנתח ולדון איתו על הגישה הניתוחית המתאימה לך.

22/06/2014 | 20:52 | מאת: שמואל

מודה לך מאוד על תשובתך המפורטת. בכל זאת שתי שאלות: 1.בעניין דואודרט במידה ומופיעות תופעות לוואי הקשורות לחשק המיני האם הפסקת נטילת התרופה מסלקת את תופעות הלוואי או חלילה עלול להיגרם נזק בלתי הפיך? 2.מכיוון שהפרמיקסון הינו תרופה טבעית/צימחית למה בעצם לא להשאירו בנוסף לדואודרט (מכיוון שאיני יודע להפריד מי מהרופות אותן אני נוטל השפיע טוב יותר לטובה-הפרמיקסון או הטמסולין) 3. מכיוון שנכון לכתיבת שורות אלה השילוב (פרמיקסון+טמסולין) משפר את המצב (אמנם רק שבועיים חלפו) אולי לא כדאי להחליף סוסים באמצע העליה? מתנצל על כמות השאלות ושוב מודה לך מקרב לב!

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת