בדיקת ציסטואורתרוסקופיה

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

17/06/2014 | 15:06 | מאת: בן 28

בעקבות השתנה רעה מאוד(השתנה איטית, מסורבלת התרוקנות לא תקינה) כבר לפחות 3 חודשים, 2-3 פעמים מקרים של כמעט אצירת שתן, כאבים באזורי המפשעה, המותניים, הבטן והחזה, התבקשתי עי האורולוג לעבור בדיקת ציסטואורתרוסקופיה, עכשיו הבנתי שזו בדיקה חודרנית, לחשוב על בדיקה חודרנית באיבר המין זה מפחיד אותי פחד מוות, זה נשמע לי כמו העינוי הכי גדול שבן אדם יכול לעבור, אני לא רואה את עצמי מסוגל לעבור בדיקה כזו, מצד שני אני נורא סובל, המצב הבריאותי גרוע ומשבית אותי מאוד, אני בקושי מתפקד... אני לא יודע מה לעשות ואיך להמשיך מכאן... רציתי לדעת אם יש איזושהי בדיקה חלופית לא חודרנית שאפשר לעשות במקום ציסטואורתרוסקופיה? אולי MRI? עוד משהו שרציתי לדעת, יש לי בעיות של חולשה בגוף, פעימות לב שמורגשות בכל הגוף, זרמים והירדמות של הידיים, האם יכול להיות שזה נגרם בעקבות בעיות ההשתנה? ודבר אחרון שרציתי לדעת, האם בעיות וקושי השתנה כמו שיש לי כבר תקופה של לפחות 3 חודשים זה בטוח מגורם אורגני? האם יתכן בסיטואציה מסויימת מצב שחרדה גורמת לבעיית אורולוגית קבועה וחמורה כמו שיש לי?

לקריאה נוספת והעמקה
18/06/2014 | 09:41 | מאת: בן 28

בדיקות דם ושתן תקינות מאה אחוז, בדיקת פלומטריה יצאה בעייתית נורא כששבועיים לפני זה נמצא שארית שתן גדולה באולטרסאונד בלי בעיות נוספות בכליות...

שלום רב, בעיקרון אין שום בדיקה טובה יותר מהסתכלות ישירה על השופכה כמו ציסטוסקופיה. בד"כ מבוצעת באלחוש מקומי ולא אמורה לכאוב. אם בכל זאת אתה חושש- אתה יכול לבקש לעבור אותה בהרדמה בבי"ח. התלונות שאתה מאר מעידות על רמת חרדה משמעותית ורצוי שתנסה לפטל בכך.

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת