ביופסיה של הערמונית

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

19/06/2013 | 14:15 | מאת: משה

שלום רב ד"ר חתומי, אני בן 63. סובל מערמונית מוגדלת. לאחרונה המצב שלי החמיר. יש קושי רב במתן שתן וכן יש כל הזמן צריבה וכאבים באזור הפין (לא רק בעת הטלת השתן). לפני שנה עשיתי ביופסיה של הערמונית: התוצאה היתה: 1. Prostate, right lobe, core biopsy: Benign prostatic tissue. Acute and Chronic inflammation. Atrophic changes. 2. Prostate’ left lobe, core biopsy: High grade PIN involving 1 core. כמו כן היה לי PSA 3.72 הרופא שלי אמר שיש לי דלקת כרונית ואין שום טיפול לתופעה. השנה עקב החמרה במצבי עשיתי שוב ביופסיה: התוצאה: 1. Prostate, right lobe, core biopsy: Benign prostatic tissue. Acute and Chronic inflammation. Atrophic changes. 2. Prostate’ left lobe, core biopsy: Benign prostatic tissue. Acute and Chronic inflammation. Atrophic changes. נפח:60.2 סמ"ק, אורך 4.8 ס"מ, גובה 4.5 ס"מ, רוחב 5.3 ס"מ רמת PSA 4.2. שלפוחית שתן: שארית שתן קטנה בדיקת שתן ותרבית שתן יצאו תקינות. השאלות שלי הם: 1.מהו PIN והאם יכול להיות שזו תופעה חולפת (שכן לפני שנה מצאו PIN ועכשיו לא). 2.מה משמעות התוצאות של הביופסיה? 3.איך אפשר לטפל בבעיות והאם יש עוד בדיקות שצריך לבצע? 4.האם ניתוח לאידוי הערמונית יכול לעזור לפתור את הבעיות שלי כולל אלא שהתגלו בביופסיה? תודה רבה, משה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב משה, לשאלותיך: 1. PIN עשוי להחשב כמצב טרום סרטני אך ל א מחלה סרטנית אמיתית ולכן טוב שחזרת על הביופסיה. אכן יכול להיות שאותו מוקד הוצא בביופסיה ולכן כעת לא מצאו אותו שוב. 2. מציטוטיך משתמע שמדובר בהגדלה שפירה של הערמונית שאינה סרטנית, ובדלקת כרונית (שאינה זיהום) - שתיהן תופעות שיכולות לגרום לתסמינים מציקים ואינן סרטן. 3. יש תרופות שיכולות לעזור במניעת דלקת, ולהקל על זרימת השתן. פנה לאורולוג לקבלת מרשמים. 4. אם תרופות שונות שניסית אינן עוזרות אכן יש מקום לשקול פעולה ניתוחית להוצאת הערמונית ,ששיטת האידוי היא אחת מהגישות לניתוח. עליך לשוחח עם אורולוג ולהבדק אצלו ויחד תוכלו להחליט מה הטיפול הכי יעיל ונכון לך- כי זה תלוי בהרבה גורמים ויש להתאים טיפול למטופל.

24/06/2013 | 22:23 | מאת: משה

"ר חתומי – שלום רב, תודה רבה לך על התשובות. 1.האורולוג שלי טוען שאין שום טיפול בדלקת הכרונית. לטענתו גם אם אעבור ניתוח, הדלקת לא תעלם. האם זה נכון? 2.בנוסף האורולוג אומר כי יש רק שתי תרופות לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית: ALFU - KAL XL 10MG 30TAB TAMSULOSIN ER 0.4MG 30CAP מכיוון שניסיתי את שתי התרופות הללו ומצבי לא השתפר (קושי רב במתן שתן, צריבה וכאבים בקצה הפין), המלצת הרופא היא לעבור ניתוח. האם את מכירה תרופות נוספות שיכולות לעזור או שאכן במקרה שלי רק ניתוח יכול יעזור ? תודה רבה, משה

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת