Testosteron

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

05/11/2012 | 14:15 | מאת: מתלבט

בן 56 רמות טסטוסטרון:מרץ10.6 מאי8.5 אוגוסט11.15 האם כדאי לקבל זריקות? או שיש בזה סיכון לא מוצדק? הסיבות שבגללן הייתי לוקח:שיפור הזיכרון ואולי הגברת הליבידו? אולי שיפור העירנות? שמעתי שחלק מהרופאים חושבים שיש בקבלת ההורמונים סיכון לסרטן הערמונית?! PSA3.52 3.62 3.42 4.59 לפני 3 שנים בוצעה ביופסיה לערמונית שהיתה תקינה.הערמונית מוגדלת, ואני מקבל קסטראל10 מרגיש טוב, לפני כשנתיים צינתור+סטנט, פעילות גופנית פעמיי.שלש בשבוע. אשמח לקבל חוות דעתך. האם שאלתי מתאימה לך או לאדוקרינולוג? או רופא לגיל המעבר??ראיתי הרבה המלצות לקבלת הטיפול ומאידך שמעתי התנגדות של אורולוג!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, טסטוסטרון הוא ההורמון הגברי שמשפיע על תחושת החיות, העירנות והחשק המיני בגברים. לגילך וע"פ מה שציינת רמתו קרובה לגבול התחתון של הנורמה. אם אכן יש לך הפרעה בתפקוד מיני- בעיקר ירידת החשק, עייפות כללית וכדומה, אכן יש אפשרות לקבל תוסף טסטוסטרון (במרשם) בג'ל למריחה או בזריקה, שאמור לשפר את רמתו בדם ובכך לשפר את התלונות הנ"ל. היות וטסטוסטרון משפיע על גודלה של הערמונית ויש החוששים שמא הוא משמש כ"אוכל" לסרטן הערמונית, נמנעים לתת טיפול זה למי שיש לו PSA מוגבר או שמא יש חשד שסובל מסרטן ערמונית. עד כמה שידוע לי אין עבודות שהראו קשר מוכח להתפתחות סרטן ערמונית בגברים שטופלו בטסטוסטרון. עדיין, אם אצלך רמת PSA מוגברת (ולגילך 4.9 זה גבוה), יש לשקול צורך בביצוע ביופסיות לערמונית טרם הטיפול בטסטוסטרון. אם ביצעת והן שליליות, איני רואה התנגדות לנסיון טיפול. עליך לפנות לאורולג לקבלת מרשם ולהיות במעקב בעת הטיפול- לרמות טסטוסטרון וPSA בדם.כמוכן יש צורך בבדיקה גפנית של הערמונית.

05/11/2012 | 23:10 | מאת: מתלבט

בראשית,תודה רבה על תשובתך המחכימה והמהירה! הביופסיות השליליות נלקחו לפני כ3 שנים.מאז תוצאות הPSA היו נמוכות יותר מאשר בזמן הביופסיות,מלבד פעם אחת ויחידה בתחילת מרץ2012 התוצאה היתה7.1 לאחר 10 ימים ירד ל4.5 ולאחר חודש נוסף ל3.42 מאז גם לא נבדקתי פיזית.מתשובתך למדתי שלאחר בדיקה גופנית ובדיקות דם עדכניות היית ממליצה על זריקות או גל. ומוותרת על ביופסיות.האם זה נכון גם אחרי האינפורמציה הנוכחית?? קארתי שיש 2 סוגים של זריקות 1 שבסל, ןאחד שלא. האם יש הצדקה לבחור ביקרה שלא בסל התרופות?? אם הגזמתי בשאלותי אני מתנצל! ומודה לך בכל מקרה.

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת