שאלה

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

19/08/2012 | 10:01 | מאת: tony

בן 63 עם BPH מועמד לניתוח ערמונית פתוח עקב גודל הערמונית . מה הם שעורי אימפוטנציה לאחר ניתוח פתוח של ערמונית בגין BPH ? המנתח אמר ש''אין קשר בין אימפוטנציה ובין ניתוח ערמונית מכל סוג שהוא לBPH'' - האם נכון ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, בעיקרון אם אתה עובר ניתוח אצל אורולוג מיומן בניתוחים אלו הסיכוי שלך לפגיעה בתפקוד המיני הוא נמוך ביותר. כמובן שיש לזכור כי אם יש לך הפרעות תפקוד מיני עוד בטרם הניתוח, הן עשויות להישאר או להחמיר- גם אחריו. סטטיסטית בין 1-5% ממטופלים שעוברים ניתוח ערמונית (לסוגיו וגישותיו השונות) עשויים לסבול מהפרעה בתפקוד המיני, אבל לא בהכרח. צריך לזכור שיש מעוט או העדר מוחלט של שפיכה לאחר הניתוח בשל הסרת הערמונית שמייצרת את נוזל הזרע, אך הניתוח לא אמור לפגוע כלל בזקפה. הכי חשוב זה לדאוג למנתץח מיומן ומומלץ ויש רבים כאלה בארץ גם בבתי החולים הציבוריים וגם בפרטי.

19/08/2012 | 16:03 | מאת: tony

תודה רבה על תשובתך , אז מדוע ידוע על אחוזים יחסית מאד גבוהים של הפרעה בזיקפה לאחר כריתות ערמונית עקב גידול סרטני (קראתי על סביב 30-80 אחוז תלוי בגיל ..) - האם זה ניתוח אחר ? הרי בשניהם כורתים את הערמונית בשלמותה .... נכון שבמקרה שלי זה BPH אך האם לא מדובר בכריתה של אותם המבנים?

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת