בלוטת ערמונית מוגדלת

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

15/07/2012 | 11:57 | מאת: ירון

שלום רב, בבדיקה האחרונה רמת ה PSA הנה 1.19 , ( בבדיקות שהיו בעבר גם רמת ה PSA היו נמוכות ) אני מטופל כרגע בכדורי אלפוזוסין 10 מ"ג לפניכן טופלתי בכדורי קסטרל 10 מ"ג , האמת שלא ראיתי אורולוג מזה כ שנתיים ימים או יותר , האמת שאני לא אוהב את הבדיקה אצל האורולוג שכרוחה בחדירה דרך פי הטבעת , השאלה אם אני יכול להסתפק רק בבדיקת ה PSA בלבד ולסמוך שהכול בסדר או שאני חייב להיבדק ע"י אורולוג בנוסף, ( רופא המשפחה מצידו לא הפנה אותי לאורולוג לאחר שראה את תוצאות הבדיקה )ברצוני לציין אני בן 56 וזה כ- 6 שנים או יותר אני סובל מבלוטת הערמונית המוגדלת. תודה, ירון.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ירון. רמות ה PSA שציינת סה"כ תקינה לגילך, ואם לא ממש השתנתה בשנים האחרונות אין ממש מקום לדאגה. עדיין, ובעיקר אם יש לך קרובי משפחה מדרגה ראשונה כמו אח או אבא שחלו בסרטן ערמונית, יש מקום להבדק אצל אורולוג, כולל בדיקה גופנית שכוללת מישוש באצבע דרך פי הטבעת של הערמונית שלך. זו לא בדיקה כואבת ולמעט אי נוחות רגעית אין לך מה לחשוש ממנה. חשוב להבין שלא תמיד ה PSA הוא מדד מדוייק ושלעיתים דווקא במישוש הערמונית ניתן למצוא ממצאים חשודים שלא נראו בבדיקות המעבדה.

16/07/2012 | 21:13 | מאת: ירון

תודה על התשובה ! אבי אכן חלה לצערי בסרטן הערמונית בגיל 70 בערך , מה הסיכויים באחוזים שבדיקת ה-PSA לא משקפת את המציאות ומטעה , ומה הסיכויים שזה עובר בתורשה ?

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת