קרע בATFL קרסול
דיון מתוך פורום כף רגל וקרסול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני 7 חודשים נקעתי את הקרסול השמאלי בצורה חריפה מאוד במשחק כדורגל בשכונה עם עצמי לבד נבדקתי אצל מומחה אורטופד קרסול והוא חושש לפי הכאבים שיש לי קרע ב ATFL. תוך חודש עושה MRI ואז נידע אך לפני זה כמה שאלות בבקשה 1. האם חובה ניתוח? אם 7 חודשים יש כאבים? 2. האם בגיל צעיר מאוד בן 21 אני לא יכול יותר לשחק מכזה פציעה? 3. אפשר לדעת מה זה הרצועה הזאת למה אני לא מבין 4. האם הגיוני 7 חודשים כאבים מהנקע בעת דריכה עם כל המשקל על הקרסול הזה ? יש סיכוי כזה דבר יחלוף לבד אחרי 7 חודשים שעדיין נותר כאבים ?
שלום יוסי! רצועה ATFL וזאת ראשי תיבות Anterior Talo-Fibular Ligament היינה רצועה אשר מייצבת את הקרסול. ברוב המקרים אין צורך בניתוח שיחזור הרצועה וניתן להגיע להחלמה ותפקוד טוב גם ללא ניתוח. כאשר מדובר בספורטאי אשר נדרש לתפקוד במאמצים ניכרים - יש לעתים כן צורך בניתוח. בכל מקרה תהיה במעקב אורטופד כף רגל וקרסול. הוא ידאג להתאים לך את הטיפול הטוב ביותר העונה לצרכיך. בברכה