שבר בבסיס של עצם מטטרזלי 5
דיון מתוך פורום כף רגל וקרסול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אובחן אצלי שבר בבסיס של עצם מטטרזלי 5. בצילום האחרון לאחר 6 שבועות נצפה כי אין סימנים לאיחוי גם בהשוואה לצילום קודם. כמו כן רואים שהשבר לא תזוזה. הרופא ביקש ממני לנסות ולדרוך על הרגל עם קביים. אחרי 6 שבועות , מהי תקופת ההחלמה הצפויה? האם לא יגרום נזק אם אתהלך על הרגל למרות שאין איחוי? האם לא נדרש ניתוח במצב כזה לאחר התקופה האמורה ללא איחוי? אגב, כף הרגל לא הושמה בגבס אלא בחבישה אלסטית. האם לגיל (51) יש השפעה על תקופת ההחלמה? אודה לחוות דעתך לאור האמור לעיל.
שלום אילן! לאחר 6 שבועות ללא דריכה נהוג להתחיל בדריכה חלקית, ובהמשך לעבור לדריכה מלאה, ייתכן והשבר יעבור איחוי בהמשך. במידה ולא ואתה גם תסבול מכאבים - יש מקום לניתוח. תקופת ההחלמה היא אינדיבידואלית ותלויה בהרבה גורמים כולל כמובן הגיל. בברכה