שבר בכף רגל מסרקים 2,3,4
דיון מתוך פורום כף רגל וקרסול
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, לפני 17 ימים בעקבות נפילה שברתי את בסיס עצמות המסרק 2,3,4 ללא תזוזה בכף רגל שמאל. גובסתי בסד חצי רגל (מאז הוחלף הגבס פעמיים בעקבות התרופפות והופעת פצעי לחץ כואבים בעקב). נבדקתי אצל אורתופד ולדבריו אצטרך להיות עם הגבס ללא דריכה למשך 6 שבועות. ביצעתי בדיקת ct אך טרם הגיעו תוצאות הפענוח. אבקש לשאול אם במקרים מסוימים ניתן להוריד הגבס לפני תום 6 שבועות? באילו מצבים ניתן לעבור למגף אורתופדי המאפשר דריכה? האם לאחר מכן יש צורך בפיזיותרפיה ולמשך כמה זמן? תודה רבה, ליאורה
שלום ליאורה! במידה ובבדיקת CT אין עדות לתזוזת השברים או פגיעת ליספרנק ( פגיעה במנגנון היצוב של מפרקי קדמת כף הרגל) אז ניתן לשקול הורדת הגבס ומעקב למגף דריכה, אך הדבר דורש הערכת מדוקדקת של אורטופד כף רגל וקרסול. בברכת החלמה מהירה