שוקולד מריר והקשר לדיכאון עמיד?

דיון מתוך פורום  דיכאון וכאב

29/06/2016 | 16:14 | מאת: שוב אני עם השוקולד מריר

צהריים מעולים,סובל מדיכאון כבר 5 שנים, לפני שנה קרה משהו מדהים שעזר לי לתקופה של חודשיים נגד תסמיני הדיכאון, פתאום הייתי בלי דיכאון וכל מה שנלווה אליו(אחד לאחד כמו בספר שלכם הפסיכיאטרים), ההרגשה הזאת להיות סוף סוף נורמאלי נעצרה לצערי, היא קרתה באמצעות שוקולד מריר רגיל של עלית, כשההרגשה נעצרה התחלתי לנסות לאכול יותר שוקולד מריר ואפילו להחליף לשוקולד עם אחוזי קקאו גבוהים יותר, יש בזה דיכאון שהגוף התרגל להרגשה והוא כבר עמיד לזה? חשוב לי לציין שאני שואל בכוונה מהסיבה שאני לא מגיב לטיפול תרופתי בכלל, אני כאילו עמיד לטיפול ראשוני, -לדברי הפסיכיאטרית, יש קשר בסבילות שלי לשוקולד מריר ולזה שאני לא מגיב לתרופות גם?יש קשר בין הדברים? יש היגיון שהגבתי לשוקולד מריר? והיגיון שזה הפסיק להשפיע עליי אחריי חודשיים?

לקריאה נוספת והעמקה

שוקולוד מוביל לעלייה בערכי הסרוטונין שהינו מתווך מוחי הקשור בוויסות הרגשי ולכן יכולה להתקבל תחושה של התרוממות רוח. אולם מדובר ברמות שלא הופכות את השוקולד לתרופה נוגדת דיכאון. באם זה קיים יש חשיבות במתן טיפול יעיל כמו תכשירים נוגדי דיכאון

30/06/2016 | 09:10 | מאת: שוב אני עם השוקולד מריר

יש קשר בין דיכאון עמיד לטיפול לזה שאחרי תקופה השוקולד המריר כבר הפסיק להשפיע על התרוממות מצב רוח ולכן ניסיתי להעלות מינון של השוקולד מריר או לקנות שוקולד מריר עם אחוזי קקאו גדולים יותר, אני שואל כי כמו שאחרי חודשיים שבהם השוקולד מריר עזר לדיכאון אחרי חודשיים כבר הגוף התרגל וניסיתי להעלות מינון ואחוזי קקאו גבוהים יותר אך ללא הצלחה כך אני עכשיו עובר כבר עשרות תרופות שלא משפיעות עליי.

מנהל פורום דיכאון וכאב