מתקשה באכילת בקבוק ולא אוכל כלל פירות וירקות

דיון מתוך פורום  תזונת תינוקות וילדים

29/03/2012 | 17:10 | מאת: ענת85

שלום, שמי ענת ואני אמא ליאיר בן ה-9 חודשים. בני הראשון. יאיר החל טעימות כמקובל בגיל 4 חודשים, ובהדרגה עבר לאכול אוכל מרוסק כתחליף לארוחה, מנת פירות ומנת ירקות עם עוף. יאיר מאוד אהב את המנה הזו וחיכה לה. בגיל חצי שנה חזרתי לעבוד,ושמתי את יאיר אצל מטפלת. מסיבות שאני מעדיפה לא לפרט הוצאתי אותו מהמטפלת וכיום מטפלת בו חברה טובה שלי שמגיעה אלי הביתה. יאיר פורח איתה ומאוד מאושר. יאיר היה אצל המטפלת הראשונה כשבוע ימים. כמספר ימים לאחר שהוצאתי אותו מהמטפלת הראשונה יאיר בבת אחת סירב לאכול פירות וירקות. הוא נועל את הפה כל כך חזק שאי אפשר אפילו לנסות להכניס לו לפה עם האצבע טעימה רק כדי שיטעם שטעים לו. יאיר מקבל,כמקובל, טיפות ברזל ווטימין D. זה הדבר היחידי שהוא מוכל לאכול עם הכפית שלו בהנאה. ניסיתי להוסיף ביסקיוויטים למנה כדי להמתיק לו, ניסיתי לשים מרק בבקבוק כי חשבתי שאולי יש לו פחד או התנגדות לכפית(פלסטיק מיוחדת לבני גילו).ניסתי,בהמלצת אחות טיפת חלב להושיב אותו עלי או על ידי כאשר אני אוכלת ולגרום לו לרצות לאכול לבד. אני שמה לו על צלחת או על כפית טיפה אבוקדו/בננה/טחינה והוא עושה פרצוף כאילו שרוצה להקיא. יאיר רגיש לחלב ולכן אוכל "ניאוקייט"-תחליף חלב שהחלבון בו מפורק.הוא זהה למטרנה וסימילאק במרכיביו אבל החלבון מאוד מפורק שם כך שמקל על העיכול שלו,אני מוסיפה לו דייסת קורנפלור וניל כדי להסמיך לו.יאיר אמור לאכול מנה של 180-210 ג' לפחות. אך הוא אוכל 120-150. זמן האכלה של הבקבוק עד לסיומו(לרוב עד 120) אורך 50 דק' עד שעה וחצי. הרופא אומר שלא ניתן להכניס לו לוריד פירות וירקות.. התשובה מאכזבת אותי כי כואב לי בתור אמא לראות שהילד שלי בן תשעה חודשים חי מבקבוק כל שלוש וחצי שעות, כשהאחינים שלי (בני גילו בדיוק) מתקדמים עם מאכלים שונים ומגוונים. בבקשה תעזרו לי, אני מרגישה שניסתי הכל! אם אין לכם פיתרון,יש לכם מישהו שאתם יכולים להפנות אותי אליו? או שמישהו בר משהו כזה?

לקריאה נוספת והעמקה

קודם כל לא יתכן שהוא אוכל בקבוק במשך 50 דקות ,תקטיני את הזמנים מקסימום 10 דקות כמה שאכל אכל תעשי סדר לאחר 4 שעות תני לו בננה מרוסקת עם מזלג ותיראי אם מוכן לקחת עם היד ולהכניס לפה ,על מנת שיתחיל לאכול הוא צריך להיות רעב ,לאחר מכן חכי לפחות 3 שעות ותני לו פירה עם בשר טחוןכמה שאוכל אוכל ולאחר 4 שעות בקבוק נאוקט 10 דקות ארוחה כמה ששותה שותה לדעתי הוא פיתח הפרעת אכילה של גיל הרך אם את לא מסתדרת ,תפני למרפאה להפרעת אכילה (יש לך בכל המרכזים הרפואים גדולים לילדים כמו שניידר ,דנה ,ולפסון ,תל השומר ) ובכל זאת תקטיני זמנים של הבקבוק

30/03/2012 | 17:21 | מאת: גלי

נסי לעשות איתו משחק עם האוכל. נכון, זה עניין מלכלך, אבל הוא צריך לחוות עם האוכל משהו חוויתי וכיפי. תני לו לגעת עם הידיים ולהתעסק עם האוכל המרוסק כמו בפלסטלינה, בסוף הוא יכניס משהו לפה וזה יהיה לו טעים (משהו שהוא מאוד אוהב כמובן). בהצלחה!!!

מנהל פורום תזונת תינוקות וילדים