צ'יפ גנטי - תוצאות לא חד משמעיות

דיון מתוך פורום  בדיקות מי שפיר וסיסי שלייה

22/06/2017 | 16:28 | מאת: ניר

שלום, אישתי עברה בדיקת סיסי שלייה (בעקבות נשאות לקונקסין) לפי מס' שבועות שבעקבותיה ביצענו גם בדיקת צ'יפ גנטי בבית החולים רוטשילד. היום לאחד כחודש מהבדיקה התקשר מנהל המעבדה והודיעה כי לא ניתן היה לאבחן מהסיסים תוצאה חד משמעית וכי הבדיקה "מלאה" ברעשים ומזיזה את גבולות הבקרה... מעבר לכך שנכנסו לחרדות (לפי כחצי שנה עברנו הפלה בעקבות CMV), וחוסר רגישות הצוות (שפשוט מילאה אותנו בפרטים טכניים) האם תוכל להסביר מה זה בעצם אומר? איך יכול לקרות דבר כזה? מה עלינו לעשות הלאה?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ניר, אני משער לפי ההסבר שלך שהתשובה של הצ'יפ לא טובה מבחינה טכנית ולא ניתן להסיק מסקנות מהבדיקה.זה דבר שקורה לעיתים רחוקות ולדעתי אינו אשמת המעבדה. אם זה באמת כך אז זה כאילו לא ביצעתם את בדיקת הצ'יפ. אני משער שאם אתם רוצים תשובה לגבי הצ'יפ יהיה צורך בביצוע דיקור מי שפיר לצ'יפ. לא ברור לי ממה שכתבת אם קיבלתם תשובה חד משמעית לגבי קונקסין. אם אתם מעונינים בפרטים טכנים מדוייקים לגבי הבעיה המעבדתית אתם צריכים לברר במעבדה. בברכה והמשך הריון מוצלח, דר' יוסי הר-טוב

25/06/2017 | 09:00 | מאת: ניר

תודה על המענה. אכן קיבלנו תשובה חד משמעית לגבי הקונקסין (נשאות כמונו אך לא חולה), וגם לגבי בדיקת הכרמוזומים (תקינה). האם יכול להיות קשר בין תוצאות אלו לבדיקת הצ'יפ? האם אי תקינות הבדיקה מעמידה בספק כלשהו את הבדיקות האחרות?

מנהל פורום בדיקות מי שפיר וסיסי שלייה