חיידק הליקובקטור

דיון מתוך פורום  בדיקות דם ומעבדה

16/08/2012 | 13:18 | מאת: שיר

שלום אני בת 44 לאחר שגילו אצלי לאחרונה רגישות לגלוטן, ולאחר דיאטה ללא גלוטן יש לי הרבה גזים וכאבי בטן. כמו"כ גם חולשה כללית, לאחר בדיקות דם תקינות וברזל והימוגלובין תקינים ערכתי בדיקת נשיפה. התוצאה היא 103 כאשר הערכים התקינים של קופ"ח הם (0.00 - 5.00) אני מבינה שיש לי חיידק הלקובקטור, רציתי לדעת מה הטיפול למיגור החיידק ומה הסיכון אם לא מטפלים. תודה !

לקריאה נוספת והעמקה

לאנשים בוגרים יש סבירות של לפחות 50% שיש חיידק בקיבה, כך שהטלת מטבע סיכוייה בדיוק כמו של בדיקת נשיפה להראות שיש חיידק. איני מטפל בחיידק, אני מטפל באנשים שיש להם בעיית בריאות ויש אינדיקיציה לטפל גם נגד החיידק. איני יודע אם התלונות שלך קשורות או לא בהמצאות החיידק, אבל אם את סובלת ורוצה לנסות אפציה טיפולית זאת (שלש תרופות לשבוע וטיפול ממושך יותר בנוגד חומצה). איני יכול לומר לך מה הסכנה באי טיפול, משום שכאמור מחצית מהאוכלוסיה נושאת החיידק בקיבה, והרוב בלי שום חולי. אם תטפלי- יש לך סיכוי להחלמה אם החיידק הוא הגורם. אם לא תטפלי- או שזה יעבור מעצמו או שתפסידי הזדמנות להחלמה, אם זה כן מהחיידק.

16/08/2012 | 13:31 | מאת: שיר

מתחילת הדיאטה ללא גלוטן מאוד שמנתי עליתי כ-8 ק"ג בשנה למרות שאיני אוכלת יותר כמו"כ אני מנסה לעשות דיאטה כדי לרדת את הק"ג שהעלתי עם פעילות ספורט מאוד אינטנסיבית ובכל אופן אני לא מצליחה לרדת במשקל, האם זה קשור לחידק, או שאין קשר. (כל בדיקות הדם כולל בלוטת התריס יצאו תקינות)

מנהל פורום בדיקות דם ומעבדה