משהו 2

דיון מתוך פורום  קשיים בתפקוד לימודי

19/03/2010 | 10:18 | מאת: R

הכוונה שאני מתקשה לזכור עם טקסטים ארוכים ועם מילים בודדות אין בעייה אז איך זוכרים יותר טוב טקסטים ?

שלום, ראה תשובתי הקודמת לגבי למידה פעילה לזכירה של חומר מורכב. זה נכון גם לטקסטים (כל עוד הכוונה אינה לזכירה של טקסטים מילה במילה). ככלל, כדאי ללמוד חומר לימודי באופן פעיל ומגוון: לא להסתפק בקריאה של החומר אלא לרשום שאלות המתייחסות לפסקאות השונות, לערוך קישורים בין חלקים שונים בחומר הלימוד (לדוגמה, טבלה המשווה שני תחומים שונים), לנסות "ללמד" מישהו את החומר הלימודי או לכתוב מהזכרון סיכום שלך של כל מקטע בחומר ולאחר מכן להשוות לחומר עצמו. כדאי גם ללמוד באמצעות דרכים המשתפות אופני זכירה נוספים כגון צבעים שונים לנושאי לימוד שונים, שרטוטים סכמטיים, להקריא בקול רם, להמציא ראשי תיבות מצחיקים לרשימות פרטים ועוד. למרות שהמאמץ הכרוך בלמידה פעילה מרתיע סטודנטים רבים, אופיו של הזכרון שלנו גורם לדרך הארוכה לכאורה הזו, להיות קיצור דרך משמעותי בהשוואה ללמידה סבילה. כל טוב, גילי

15/07/2010 | 19:46 | מאת: HP

לא מצאתי את ההודעה הקודמת שלך לגבי הלמידה הפעילה... את יכולה לתת לי נקודות ספציפיות מה צריך לעשות?

מנהל פורום קשיים בתפקוד לימודי