הבעת התוכן על הכתב/אסטרטגיות לפתור מבחן נכון

דיון מתוך פורום  קשיים בתפקוד לימודי

02/12/2019 | 20:26 | מאת: דודו

שלום, בניסיונות להבין איך להצטיין בלימודים, נמצא שיש להתייחס ל3 נקודות: - ללמוד ולזכור דברים - יכולת אירגון אופן/צורת הלמידה. - להביע את הידע בכתב. אני חושב שאחת הבעיות שמפריעות להצלחה במבחן היא הנקודה האחרונה. הכוונה אם יתנו לפתור עבודה בבית בשקט לא תהיה בעיה להוציא 100 עגול. הבעיה במבחן שניגשים אליו שדי מהר נגמר ה"כוח" ולא מצליחים. כל שאלה שניגשים אליה ראשונה אפשר לפתור - אבל אחרונה אי אפשר, כי כבר אין כוח. איך היית ממליצה להתמודד עם הבעיה הזאת? חוץ מלהתחיל עם השאלות הקלות. בנוסף מה עושים יום לפני המבחן? נחים? לומדים? בגדול בתקופה לפני המבחן מתרגלים כל כך הרבה עד שכבר מגיעים למבחן יש פחות כוח..... תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

הי דודו, המוח שלנו יכול לקלוט ולזכור מידע כמו ספוג: בכמויות קטנות כל פעם ובהפסקות (כמו מים על ספוג, נחכה קצת כל פעם כדי שיספגו ואז נוסיף עוד קצת ועוד קצת). כלומר, חשוב לעשות הפסקות יזומות כשנגמר הריכוז בין פרקי למידה. לחמוד באופנים שונים(קריאה/ כתיבה/ דיבור על החומר עם חברים / ללמד אחרים / לשנן תוכ הליכה..). זה באופן כללי לגבי למידה. יום לפני מבחן מפסיקים ללמוד מקסימום בצהרים. נחים ועושים משהו אחר מהנה ונחמד, רואים סרט, נפגשים עם חברים.... לא להגיע להתשה ולחץ שרק יפגעו בתפקוד בבחינה. לגבי התפקוד בבחינה עצמה, ראשית כדאי לקרוא את כל הבחינה ברפרוף, ואז להתחיל מהשאלות הקלות, אל הקשות יותר ובסוף הכי קשות. לרוב אם ישנים טוב יום לפני ו רגישים שפתרנו טוב את החלקים שכבר מאחורינו, יהיה מרץ לסיים את הבחינה. בהצלחה!

מנהל פורום קשיים בתפקוד לימודי