חשד לדום נשימה בשינה
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני סובל שינה לא טובה כל כך, נוחר בשינה. נשלחתי לבצע בדיקת שינה ביתית (אתקשה להירדם במכון) לשלילת דום נשימה בשינה. יש לי כמה שאלות: 1. אם אכן יש דום נשימה, הפתרון המקובל והידוע הוא סיפאפ, אני מבין שהנשימה עם סיפאפ היא דרך האף, אלא שאצלי יש בעיה באף, ובמצב שכיבה יש לי נטיה לאף סתום. אז האם בכלל הפתרון הזה רלוונטי למי שסובל מאף סתום? 2. קראתי שישנה בדיקה שנקראת "אנדוסקופיה בשינה". מה שמאפשר להדגים בזמן ובתנאי אמת את מקור החסימה, מדוע לא מקובל לבצע את הבדיקה בכדי לדעת האם החסימה היא ממקור אפי, לוע, ובהתאם לכך לכוון את הפתרון? 3. מה הסיבה שבשכיבה האף נוטה להיסתם? והאם יש פתרונות לכך? (כשאני מגיע לרופא, הוא בודק והאף פתוח, אך הבעיה מתעוררת בעיקר בשכיבה ושינה). תודה רבה
הי אנא התיעץ עם רופא המומחה לשינה אני לא מומחה בדברים אלו ד"ר יונתן קושניר פסיכולוג קליני www.drjkushnir.com