קושי בהירדמות אצל בן 6

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

05/10/2014 | 18:43 | מאת: טורי

בני בן ה-6 לוקח לו זמן רב להירדם בלילה. במשך היום הוא מאוד פעיל ותזזיתי, מוציא המון אנרגיה ולומד, בערב יש לנו טקס קבוע של מקלחות ארוחת ערב ושינה, כשלמיטה מגיעים בסביבות השעה 7:30, הוא יכול להשאר ער עד 9:00 בערב בתואנה שקשה לו להרדם... ניסיתי מסאג'ים , ניסינו סיפורים לפני השינה, גם בספר גם בע"פ וגם בדיסק שמע, ניסינו מוזיקה מרגיעה עם ובלי דמיון מודרך להרפיית השרירים ושום דבר לא עזר בטווח הארוך אלא רק כמה ימים- שבוע... יש עוד רעיונות לדברים שיכולים לסייע בהרדמות?? בבוקר הוא בד"כ לא קם בעצמו אלא אנו מעירים אותו בסביבות השעה 7:00. תודה רבה!!

לקריאה נוספת והעמקה

טורי שלום, לא ברור וחסרים הרבה פרטים לגבי מה עומד בבסיס הקושי להרדם. הלמשל, אם הילד בכלל ישנוני בשעה זו? האם הוא ישן בצהריים ומפצה על חוסר שינה? האם יש פחדים הקשורים להרדמות עצמה או גורמים אחרים ה"דורשים" את נוכחותכם ובכך מאריכים את השינה? האם יש חוסר סדר בזמני השינה בין יום ליום? צריך לברר את דברים אלו וכך להתוות את ההתערבות. אם הבעיה נמשכת זמן רב כדאי לפנות לאיש מקצוע ד"ר יונתן קושניר פסיכולוג קליני www.drjkushnir.com

07/10/2014 | 21:03 | מאת: טורי

התשובה לכל השאלות שהעלת היא לא. חוץ מהשאלה הראשונה, כן, הוא לרוב עייף וישנוני מהיום שעבר. טקס השינה הוא קבוע כבר שנים, רק קצת אחרנו את השעה כדי שיהיה יותר עייף, הוא אינו ישן צהריים כבר מגיל שנתיים... ואין פחדים מסויימים שמתגלים... אשמח לקצה חוט... תודה רבה וחג שמח!!

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים