בעיות שינה תינוק בן 4 חודשים
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הבן שלי בן 4 חודשים יושן רק במנשא 40 דקות או במיטה שלי תוך כדי הנקה, והנקה מחברת בין מחזורי השינה. הוא מתעורר כ 10 פעמים בלילה... קשה לי לשמוע אותו בוכה, לכן שום שיטה שאומרת לשים תינוק במיטה ולשבת לידו עד שירדם לא תתאים לי. האם מישהי נתקלה בבעיה כל כך חמורה? תוך כמה זמן התינוק התחיל לישון? אודה על תשובה מפורטת...
אנה שלום במהלך הילדות ישנם שינויים רבים שהתינוק עובר מבחינת התפתחות השינה. החצי שנה הראשונה בעיקר מלווה בשינויים רבים שאינם קלים להורים. להתנהלותנו בתור הורים יש חשיבות רבה. היכולת להרדם עצמאית מתפתחת פחות או יותר עד גיל 6 חודשים. לכן כדי לעזור להליך זה, כדאי ל: להשכיב ולהעיר את הילד בשעות קבועות, להקפיד לשים אותו במיטה ישנוני אבל לא ישן (כך שלא יפתח תלות בכם להרדם), להקפיד על טיולים וחשיפה לאור בשעות הבוקר. בנוסף, חשוב לא ליצור "אסוציאציות שינה", כלומר גורמים בהם הילדים תלויים כדי להרדם. כגון, הנקה, נדנודים וכו.. ד"ר יונתן קושניר פסיכולוג קליני www.drjkushnir.com