גמילה מבקבוק מים בלילה

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

24/01/2013 | 08:47 | מאת: מיכל

שלום רב, בני בן שנתיים. לא לקח מוצץ מעולם. עד לפני חודשיים היה במיטת תינוק והיה נרדם בשעה 19:15 בצורה נהדרת, מקלחת סיפור בקבוק מטרנה ועם הבקבוק נרדם במיטה. לפני חודשיים החליט שלא רוצה יותר מטרנה בכלל המשכנו לנסות אך הוא לא היה מעוניין ומאז הוא אוכל ארוחת ערב יחד איתנו. במשך החודש האחרון הוא עבר למיטת ילדים עם מעקה וסדר התהליך שינה הוא כזה: ארוחת ערב,מקלחת,צחצוח שיניים,סיפור ולמיטה. מהרגע שהוא עולה למיטה הוא צועק מים מים מים מקבל מעט מים בבקבוק בזמן שהוא שותה הוא נרגע ואז מוציא את הבקבוק קם מהמיטה ויורד ממנה. ואנחנו מעלים אותו למיטה בחזרה ללא דו שיח אלא רק" לילה עכשיו ישנים". מעלים למיטה והוא שוב יורד.. ככה בערך 20 דק'. לאחר 20 דק' שוב צורח מים מים מים ואנחנו מסבירים הנה עוד קצת מים בבקבוק אך זהו בקבוק אחרון לילה ועכשיו ישנים... שוב.. בזמן שהוא שותה הוא רגוע ומסיים את המים ושוב יורד ואז שוב עוד 30 דק' ורק לאחר מכן הוא נרדם... כל ערב שעה לפחות כל הקרקס הזה. לפי כל הפורומים אומרים לי שזה לוקח כמה ימים.. אני לא יודעת איפה הבעיה.. מניחה שאולי בגלל התלות במים..מה עלינו לעשות? אנחנו עייפים. מיואשים. ואני בחודש שמיני ולא יכולה יותר מידי לעזור לבעלי עם כל הקרקס שהוא יורד ועולה מהמיטה.. מה עלינו לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
24/01/2013 | 10:39 | מאת: ד"ר ריבי טאומן

זוהי הפרעת שינה טיפוסית לגיל שנתיים. מתחילה מעין "גניבת זמן" בתירוצים שונים. אין כאן תלות במים אלא ניסיונות של גניבת זמן. מה שאתם עושים נכון. לפעמים דווקא ישיבה ללא דיבורים בכניסה לחדר מקצרת את התהליך. יש לסיים עם נושא ה"צמא" לפני הכניסה לחדר לצורך שינה.

14/02/2013 | 19:55 | מאת: מיכל

שלום רב, רציתי שוב לפנות בבעיה. ב10 ימי האחרונים עשינו לאיתי בן השנתיים שקיפות מה הולך להיות הסברנו לו שהוא הולך לבחור סיפור לעלות למיטה לקבל בקבוק מים אחד ( כי הוא היה תלותי).. בכל אופן העיניין עם המים די נגמר בטוב הוא כבר אינו צועק למים כמו בעבר.. מה שכן כל התהליך שינה שכולם ממליצים עליו..לא עוזר לו. הוא כל ערב אוכל מתקלח מצחצח שומע סיפור ולמיטה.. בלי דיבורםי .. אבל לאחר חודשיים.. הוא עדיין לא מפסיק לרדת. לא מתייאש .מה עושים? מה באמת עושים שאפילו שפועלים על פי כל ההוראות כלום לא עובד.. והוא נרדם רק אחרי 40 דקות????

24/01/2013 | 18:49 | מאת: לורה

מגיעה לכם שאפו על כך שהרגלתם את הילד לטקס שינה מסודר במיטתו ובשעה היעודה לגילו.הכנסת המים עלולה ליצור תלות להירדם עם בקבוק.אני מציעה לדבר ולשבח את הילד על הפסקת שתית חלב, להציע לו לבחור חפץ מעבר אחד ללכת איתן לישון, לקבוע מראש לפני השינה גבול ברור כמה הוא שותה וכמובן לעמוד בגבול ולא לוותר. להחליט בנוסף על פרס קטן אם יעמוד בהסכם(אפשר טבלת מדבקות וכוכבים)

24/01/2013 | 21:48 | מאת: מיכל

תודה רבה לכם. דבריכם ממש מעודדים וכיף לקרוא שאנחנו פועלים נכון. היום פעם ראשונה לפני תהליך השינה פשוט אמרנו בקול רם לפני איתי מה הולך להיות.. סיפרנו לו שתכף אוכלים ארוחת ערב ולאחר מכן נתקלח ונצחצח שיניים ואז הוא יכול לבחור ספר מתוך 2 ספרים המוצעים לו ולאחר שיגמר הסיפור הוא יקבל בקבוק מים אחד בלבד לפני השינה ולאחר נכן הוא הולך לישון ואין טעם לבקש עוד מים כי אנחנו לא זקוקים למים יותר. חזרנו על כל הסיפור הזה פעמיים שלוש... וכך היה. אכל התקלח צחצח שמע סיפור שתה מים. ועדיין קם וירד מהמיטה.. אבל הפלא.. לא צעק מים.. אולי פעם או פעמיים.. וזהו.. כאילו ממש הבין שאין לו טעם לבקש... לאחר 35 דק' נרדם :) ואנחנו כעת ביום חמישי נתחלי את הערב כזוג. תודה לכם המגיבים!!!1 שבת שלום

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים