פגם בעצבי כף הרגל כתוצאה מסוכר גבוה

דיון מתוך פורום  סוכרת והשמנה

10/02/2015 | 23:02 | מאת: אדי

אבי בן 71 מעשן כבד זה 50 שנה ( 40 סיגריות ליום) בד"כ היה בריא ולקח תרופה לאיזון לחץ דם לאחרונה חש נימלול בכפות רגליים והחמרה בעניין במיוחד בזמן שינה ונתברר שהיה לו סוכר 240 ( הלחץ דם היה תקין- כאמור נוטל תרופה לשם כך) שפגע לו בעצבים העדינים בכפות הרגליים . ניתנה לו תרופה בשם ליריקה שהוא מסרב בכל תוקף להמשיך ליטול כי משפיע דרסטית על מצב רוחו מה שכן הוא שינה תזונה והפסיק לגמרי לעשן ורמת הסוכר ירדה משמעותית ( כעת יציב סביב 135-150) אך חוסר התחושה בכפות הרגליים מאד מדאיג אותו והוא חושש שזה לא יחזור לעצמו - האם יש מה לעשות בנידון - ואם כן מה ? האם יש תחליף מוצלח יותר לתרופה ליריקה ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב קודם כל סוכר בצום צריך להיות 100-120. כך שצריך להוריד את הסוכר. בנוסף יש תוסף תזונה שנקרא חומצה אלפה ליפואית 600מג ליום לעזור לפגיעה בעצבים. שיש לאביך. יש גם כדור שנקא סימבלטה 60מג ליום ,שבועיים ראשונים 30 מג שיכול להוות תחליף לליריקה.

מנהלי פורום סוכרת והשמנה