טיפול מומלץ לכוויה דרגה 2 ממים רותחים

דיון מתוך פורום  כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית

15/10/2012 | 04:08 | מאת: רק שאלה..

שלום ד"ר אולמן אני כ 5 ימים לאחר כוייה דרגה 2 ברגלי מכמות גדולה של מים רותחים שנשפכו על הירך השוק וכף הרגל. קיררתי את האזור מיד לאחר מכן וטופלתי במיון. לאחר מכן חבשתי בבית פעמיים ביום עם סליברול וכמובן שרחצתי היטב במים זורמים וסבון _כולל שפשוף של הכוויה שזה כמובן לא נעים) בכל פעם. עם זאת בביקורת היום במרפאת חוץ נאמר לי שהתפתח זיהום ואני מקבלת צפורל. הביקורת הבאה היא בעוד עשרה ימים ובינתיים עלי להמשיך עם הטיפול בסילברול פעמיים ביום. מספר שאלות: קראתי בפורום שאתה כותב שיש טיפולים נוחים יותר מאשר סילברול. מה כוונתך? בינתיים אני אמורה להמשיך עם הסילברול לפחות עוד שבוע. יש לי כאבים חזקים כשאני הולכת אבל יתכן שהם קשורים ליזהום הקל. רציתי לדעת האם לדעתך יש טיפול יותר טוב? האם כדאי לי לבקש חוות דעת נוספת? שאלתי את הכירורג במרפאה האם ישנו טיפול נוסף שאוכל לעשות, תוסף תזונה, התנהגות מסוימת ועוד ולדבריו עלי פשוט להמתין. האם יש לך עצה אחרת? אני כמובן רוצה לעשות הכל כדי למנוע הצטלקות, יש לי עור רגיש מאוד ואני מפחדת שאם אמתין עוד שבוע עד לביקורת הבאה אולי אני מפספסת חלון הזדמנויות... סליחה על האורך ותודה מראש!!

לקריאה נוספת והעמקה

הטפול בסילברול הוא יעיל וטוב, אולם, החלפתו פעמיים ביום איננה נוחה ועל כן, יש אכן חבישות שניתן לא להחליפן במשך מספר ימים, מה שעושה את החיים עם הכוייה נוחים יותר, ולאו דווקא את התוצאה טובה יותר. מדובר על חבישות עם יוני כסף כ- אקוואסל AG, ואחרים.

15/10/2012 | 14:49 | מאת: רק שאלה

תודה רבה על התשובה פרופסור אולמן, האמת שבגלל שזה על הירך ועד הקרסול יהיה לי קשה לא לרחוץ את הרגל כמה ימים אז אין לי בעיה להמשיך עם הסילברול כל עוד זה אמור להועיל לריפוי. האם יש לך המלצה נוספת? לקחתי כבר ארבעה כדורים של צפורל ואין שום שינוי באודם מסביב לכוויה (סימנתי את הגודל שלה).האם צפורל זה הטיפול המתאים? האם אתה ממליץ על קרמים מסוימים בנוסף? תוסף תזונה מסוים? שוב תודה (ותודה מראש)

מנהל פורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית