טיפול בחתכים - פגיעה עצמית

דיון מתוך פורום  כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית

16/07/2017 | 22:40 | מאת: יעל

שלום, ביתי בת ה17 מטופלת פסיכיאטרית אשר חותכת את עצמה בזרועות ובידיה. צוות ביהח הפסיכיאטרי לפי דעתי אינו מטפל דיה בחתכים העמוקים אשר עושה לעצמה, ומורח פולידין בלבד. זו נערה שמשחיטה את גופה, האם יש טיפול מטיב יותר לטיפול בחתכים עמוקים ושטחיים מאשר פולידין? האם הדבקה יהיה יעיל יותר? האם יש שיטה אחרת שתוכל למזער את הנזקים מהנערה ומהצלקות הנוראות שמותירה על גופה? אודה על תשובה לטיפול האפקטיבי ביותר לחתכים כדי שיסגרו ויהיו עם מינמום צלקת. בתודה, אם מודאגת. מצ"ב תמונה לכמה חתכים. אחדים מיני רבים.

לקריאה נוספת והעמקה

קשה לתת תשובה כללית שתהיה מתאימה לכל חתך בכל עומק. ברור הוא שמניעת מניעת בצוע החתכים הינה הטפול האפקטיבי ביותר, כמו כל רפואה מונעת. עומק החתכים הוא זה המשפיע העקרי על מראה הצלקת אך גם נטיית הגוף השונה מאדם למשנהו. חתכים עמוקים מאד העוברים את השכבה השניה של העור ואף מעבר לזה, אם השוליים רחוקים, מטופלים בצורה הטובה ביותר עם תפירה או הדבקה, השטחיים יותר ירפאו מאיליהם, יש לשמור על נקיון המקום, טפול מקומי בחומר אנטי-חיידקי ישמור טוב יותר, וזה ההגיון בפולידין. אך גם ניתן בלעדיו. יש לאחר מכן, במשך שנה לפחות ,לשמור מחשיפה ישירה לקרני השמש וזאת באמצעות לבוש או מסנן קרינה בעל מקדם הגנה של 50.

17/07/2017 | 12:41 | מאת: יעל

כשהחתכים פצועים וחשופים לשמש זה בסדר? אף פעם קיבלה הנחיה על שמש. כמו כן, משחה אנטיביוטית כמו צינוטומצין או מתן אנטיביוטיקה דרך הפה לא יוכלו לתת מענה אנטי בקרטריאחי משמעותי יותר ממריחת פולידין לאחר החיתוך. הרי הילדה תבריא. אינה בעלת נטיות אובדניות אבל הצלקות ישארו

מנהל פורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית