ילד בן 4 עם תחושה 'מציקה' בפין

דיון מתוך פורום  אורולוגיית ילדים

19/11/2018 | 12:25 | מאת: משה

הי, בני בן ה4 נולד עם היפוספדיאס קל שלא היווה שום מגבלה או בעיה. בביקורת עם מספר רופאים נאמר לנו שאין צורך להתערכ חירורגית והילד יתפקד מצויין במהלך חייו. בחודשים האחרונים בני כמעט כל הזמן נוגע באבר מינו, בעיקר באזור העליון ומתלונן שמציק לו. בתהחלה חשבנו שזו נגיעה 'טבעית' ומשהו זמני אך תחושת ה'מציק' לא עוברת. האם זה יכול להיות קשור להיפוספדיאס? ישנם סיבות נוספות? לפי מה שנאמר לנו על ידי הרופא המטפל במידה וזה ממשיך כנראה ולא תהיה ברירה אלה לעשות ניתוח / בדיקה פולשנית בהרדמה ואנו כהורים מעונינים לנסות ולא להגיע לשם.. ישנם אוליי בדיקות חדשניות או דרך אחרת ללא התערבות פולשנית על מנת לבדוק את אזור הפין העליון? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב קשה לקשור את התופעה עם היפוספדיאס ולכן לא סביר שניתוח הוא הפיתרון. האם התופעה קשורה בהטלת שתן? האם התופעה קורית כאשר לילד יש זקפה? בברכה פרופ' לבנה

26/11/2018 | 10:08 | מאת: משה

תודה על תגובתך, לא קשור בהטלת שתן ולא נראה שקשור לזקפה. מתלונן על ה'מציק' באזור העליון רוב הזמן ובמשך תקופה ארוכה (6 חודשים) לכן כנראה גם לא התנהגותי. בעקבות ההיפוספדיאס הקל, אורולוג המליץ על תהליך צילום הפנימי שתוך כדי הבדיקה גם יתוקן ההיפוספדיאס. אנחנו כהורים מנסים להמנע מתהליך זה (הרדמה/ניתוח וכו) ולכן אם ישנה דעה נוספת נשמח לשמוע לפני שהולכים לניתוח. תודה רבה!

מנהל פורום אורולוגיית ילדים