היגררות אחרי ילד שלילי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

19/01/2013 | 13:20 | מאת: חתיכי

ליאת שלום, בני בן 4 יצר קשר בגן עם ילד שובב ואלים הגורר אותו להתנהגויות שליליות. לאחר מחשבה עמוקה בנושא, נראה לי שבני "טיפוס" כזה שנתלה על דמות מסויימת כדי לשאוב ביטחון. בגן הקודם היה זה ילד מאוד חיובי ואיתו היתה גם, מעין ברית. גם כאן, יש ברית, אך שלילית. אנחנו אומרים לו שאנחנו לא מרוצים מכך שהוא מחקה התנהגויות שליליות ומבהירים לו שבמידה ויתנהג כך, הגננת תרחיק אותו מהפעילות עם שאר הילדים. ובכל זאת, בני חושב שזה מצחיק להתנהג כך. איך מעודדים ומעצימים את הביטחון שלו? איך עוזרים לו להתחזק (ריגשית) כך שיעמוד על שלו, ולא ינוהל על-ידי אחרים? האם לדעתך יש חוגים או סדנאות (כגון ריפוי בעיסוק) שיכולים לתרום? בברכה, אמא מאוהבת

לקריאה נוספת והעמקה
20/01/2013 | 19:16 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, מצרפת לכאן לינק לתשובה שנתתי לשאלה דומה. אנא קראי, ואם תרגישי שלא קיבלת מענה מספק, חזרי ושאלי עוד- http://www.doctors.co.il/forum-3284/message-21097#message-21097 בברכה ליאת

20/01/2013 | 22:05 | מאת: חתיכי

ליאת שלום, ראשית, תודה על תשובתך. אכן כבר קראתי תגובה זו בחיפוש שעשיתי בפורום. ובכל זאת, קצת לחדד כי נראה לי שמדובר כאן בביטחון עצמי. לעניות דעתי, בני נגרר כי הוא נמשך לטיפוסים שמנהלים אותו. גם אחה"צ, כאשר הוא ניפגש עם חבר (לא החבר ה"בעייתי") אני שומעת אותו שואל שאלות כגון "אתה תהיה חבר שלי" או "גם אותי תזמין?". איך מעודדים יצירת קשרים עם עוד ילדים בגן (הוא מספר לי שבגן הוא משחק רק עם אותו חבר. חוץ מלומר לו שכל אחד אחראי על עצמו ואם הוא רואה התנהגות לא טובה מצד ההוא- שיתרחק, איך עוד אנחנו יכולים להגיב?)האם יש חומרי קריאה בנושא? מעבר לכך, יש לנו בעיה של אוכל איתו. הוא מאוד בררן ולא מוכן לאכול ירקות ופירות. בצהריים יש מעט מאוד מנות שהוא מסכים. אמרנו לו שאם הוא לא מסיים גם את האוכל המזין, הוא יהיה רעב אח"כ ולא יוכל לאכול חטיפים/שטויות. הוא עונה "בסדר" ולא מסיים. אח"כ מגיע השלב שהוא רעב ואני לא מוותרת, אבל זה לא משפיע על הפעמים הבאות. כלומר, הוא לא למד את הלקח. קצת נראה לי שאנחנו משאירים תמונה מעורפלת בנושא. אנא תשובה פרקטית. המשך ערב נעים!

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים