לא מוכן שיאמרו לו מה לעשות ...

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

23/09/2012 | 08:57 | מאת: אמא דואגת

בני עלה השנה לכיתה א' ילד מאוד נבון וחכם , מבחינה לימודית מתקדם מעבר לבני גילו אך מבחינה התנהגותית אנו נתקלים כמעט מדי יום בבעיה כלשהי מול סגל המורים וכמו כן אותו דבר קורה גם בחוג קפוארה שאליו נרשם. הוא לא מוכן שיאמרו לו מה לעשות , רוצה לעשות מה שהוא מחליט, אני חייבת לציין שבאופן כללי מדובר בילד מקסים וממושמע (בבית )זה לא ניכר בהתנהגות שלו, הוא עושה רוב הזמן מה שאני מבקשת וגם אם מנסה "לעשות שרירים" קל מאוד לרצות אותו ואין בעיה לרוב!!! בשיעור ספורט הוא אמר למורה : "את לא מחליטה עליי בחוג הוא לא מתאמן אלא מוצא לו איזו תעסוקה בצד ובמקרה הטוב לא מפריע סיימנו לפני מס' שבועות 10 מפגשים של ריפוי בעיסוק שבמהלכם עלינו על כך שהוא מאוד פרפקציוניסט ואולי חלק מההתנהגות נובעת מכך שהוא פוחד לא להצליח במה שאחרים מבקשים ומעדיף לקבוע את הכללים בעצמו (פוחד מהלא מוכר)אף על פי שבמשחקי קופסא בבית הוא יודע "להפסיד בכבוד" (מבלבל קצת הא???) הוא ילד מאוד מטעה וזה קרה גם עם המרפאה בעיסוק וגם בהתפתחות הילד שבגלל האינטלגנציה שלו הוא כאילו מצליח לבלבל וחושבים שאין לו בעיה בכלל ולדעתי קיים קושי שלא עלינו עליו חשבתי לפנות להומאופתיה שיכולה אולי לעזור לאבחן איפה הבעיה וכן לפנות לפסיכולוגית ילדים אשמח מאוד רוצה לשמוע את דעתך ואם יש לך הצעות בשבילי מה לעשות תודה רבה אמא מודאגת

לקריאה נוספת והעמקה
24/09/2012 | 01:24 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, איכשהו, לא מאד מבלבל, ונראה מתאים מאד לילד עם בעיית גבולות. בעיני, בהחלט יש מקום לפנות לפסיכולוגית ילדים, אך בשלב ראשון רק לצורך הדרכת הורים. כאשר יש פער בולט בין ביה"ס לבית, זה הרבה פעמים יכול לחזק את השערת הגבולות: בבית כולם למדו לרצות אותו או לארגן את הסביבה כך שלא יתעצבן, ולכן זה נראה שהכל על מי מנוחות. בפועל, הילד מתקשה לשאת תסכול, ובכל מצב של התנגשות רצונות נוצר משבר. ממליצה לך בחום להגיע לפסיכולוג המתמחה בהדרכת הורים ומאמין בה. בהצלחה רבה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים