בן 9 בקרוב..

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

26/01/2011 | 16:58 | מאת: אמא

בני השלישי אח להנות גדולות ממנו ביותר מעשר שנים.ובעצם כבן יחיד.חכם מאוד בעל אוצר מילים גבוה, מדבר ומספר,סקרן מאוד ספורטאי. מעולם לא נגמל מהרטבה וטיפולים לא עזרו התחלנו במינרין השבוע, למשך חצי שנה. הילד מאוד אוהב חברים אך למרות זאת אינו חברותי במשמעות המילה.מתווכח ורב עם החברים לא נוטה לוותר,כעסן מה שלא גורם לחברים להיות בסביבתו הרבה זמן.ילד של צדק שחייב להעיר על כל דבר שקורה לא כמו שצריך.הוא אינו ילד קליל כמו שקרא בכתוב על המזל שלו ולהפך ילד "כבד" מאוד, וכחן פאלספן על כל דבר יש לו משהו לומר,כל בקשה לעזרה בשיעורים מצידו נגרמרת בכעס מבחינתו...כי לא מקשיב עד הסוף ומתעצבן מהר, הוא מודע לזה אך לא מבין מדוע זה בעיה להתווכח וההסברים לא עובדים. הוא מאוד אוהב דברים של ספורט,טיפוס על עצים,חבלים,קורות,מעקות.אוהב לרכב על אופניים שעות.אך כל הדברים האלו הם עשייה לבד או עם אביו. אני מרגישה שמשהו לא זורם איתו ולא מצליחה לשים את היד על הנקודה הנכונה... רשמתי אותו בעבר לפעילות של חיזוק כישורים חברתיים, אך המנחה טענה שהוא אינו צריך זאת והעבודה שלי איתו מספקת (יש לי ידע בתחום)אך בכל זאת מחפשת דרך להקל עליו את הרגשות ההתנהלות ואולי להפסיק את ההרטבה שכנראה על רקע ריגשי.

לקריאה נוספת והעמקה
27/01/2011 | 11:01 | מאת: תמיר

פסיכולוג ילדים בטוח יעזור. הרשמי פה

28/01/2011 | 13:35 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, למקרא הדברים שלך התעוררה בי תחושה חזקה של קצוות - ניגודים -של שני כוחות מנוגדים הפועלים אצל הילד שלך. האחד, מאד 'מבוגר' (בכוונה לא אמרתי 'בוגר'), המאפיין לעיתים ילדים הגדלים בחברת מבוגרים. ילדים כאלה נוטים לעיתים למה שאת כינית "כבדות ופלספנות", וזה עלול לסכן אותם בריחוק והסתייגות מצד בני גילם. העובדה שהוא גדל כמו בן יחיד חסכה ממנו את הצורך להתחלק ולוותר לאחיות שלו, ומבחינה זו - לפחות בבית - הוא לא התמודד עם מצבים המכשירים ילד לזירות התובעניות שמחוץ למשפחה. מנגד, הילד שלך עדיין מאד 'ילד', ומאותת (גם דרך ההרטבה, אך לא רק) על צרכים ומשאלות של ילד קטן, וחשוב מאד להקשיב גם לזה. בשל התחושה העמומה שלך (שגם אני הרגשתי) שקשה לשים את האצבע על מוקד קושי ברור, אני מציעה ליזום אבחון פסיכו-דידקטי, שיכוון לקשיים הרגשיים והדידקטיים כאחד. הייתי שמה דגש דווקא על החלקים הרגשיים, החרדות, מנגנוני ההגנה וכמובן - הכוחות, ובהתאם לכך חושבת כיצד יהיה נכון לעזור. יתכן שמסגרת קבוצתית לא התאימה לו, והוא יוכל להרוויח יותר דווקא מעזרה פרטנית, המלווה בהדרכת הורים. בהצלחה ושבת שלום ליאת

28/01/2011 | 19:20 | מאת: אמא

מסכימה עם דבריך...כיוון שאין קשיים מיוחדים בלימודים, והוא יחסית תלמיד טוב..כמובן שהעניין הרגשי מופיע בכל מקום..אבל עדיין מבחינה לימודית אין בעיה שדורשת טיפול..האם יש אבחון פסיכולוגי ריגשי בלבד? האם ריפוי בעיסוק ו/או רכיבה טיפולית יכולים לעזור לדעתך?

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים