להשאיר שנה נוספת בגן חובה?
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום, הבן שלנו יליד אוגוסט, כיום הוא בן 5 ותשעה חודשים,נמצא השנה בגן חובה.בתחילת השנה הגננת אמרה שאולי כדאי שישאר עוד שנה בגן חובה כי הוא היה מאוד סגור וביישן וגם היה קשה לו בחברה. במהלך השנה מצבו השתפר,רכש לו חברים בגן, מוזמן אח"צ והולך לחברים.לאורך כל השנה סרב להיכנס בעצמו לגן,רק השבוע החל להיכנס בעצמו בבוקר לגן.אין לו הרבה ביטחון עצמי בחברה, הוא ילד רגיש.הוא לא מרבה לשחק תופסת ומחבואים ולא משחקי כדור וקשה לו להפסיד במשחק.אבל אם הוא פוגש חבר אחד אח"צ, הוא משחק איתו יפה. מבחינה שכלית ולימודית הוא מעולה, מקשיב לגננת ועושה את כל המטלות הלימודיות בהצלחה . הוא חכם מאוד, וגם מתחיל לקרוא בעצמו. מכיוון שהיתה התלבטות כל השנה, עשינו איבחון פסיכולוגי לילד והתוצאה היתה שיש פער בין היכולות האינטלקטואליות הגבוהות לבין היכולת ליצירת קשרים בין אישיים עם חברים.המאבחן אמר שיש אפשרות להשאירו בגן ולחזק את כישוריו החברתיים, ויש אפשרות להעלותו לא' וללוות אותו ע"י המורה שתעזור לו בעניין החברתי והבטחון העצמי. המאבחן אמר שההחלטה של ההורים.אנו בהתלבטות גדולה, מרגישים שנשארנו בהתלבטות גם אחרי האיבחון כי גם ככה ידענו שהוא ילד חכם אך עם קשיים בחברה. מה דעתך? האם להשאיר אותו בגן או להעלות לא'? האם אפשר לחזק לו את החלק החברתי תוך כדי כיתה א',או לתת לו שנה של חיזוק בגן?תודה מראש
שלום רב, הגם שקיימות בנושא דעות לכאן ולכאן, אני נוטה להמליץ על עלייה לכיתה א' בזמן, ותגבור וטיפול בקשיים בהתאם לצורך. מופנמות, ביישנות, ועכבות חברתיות הם תכונות יציבות למדי, שיכולות ללוות את האדם שנים רבות. אני גורסת שמאחר והסיכוי להעלים אותן בתוך שנה נמוך מאד, אין טעם להעמיס על הילד, בנוסף, את הקושי והעלבון של ההישמטות מאחור. בהצלחה ליאת
תודה רבה לך,גם אני חושבת כך