ליאת שלום

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

13/05/2010 | 16:41 | מאת: אור

בתי בת 5 לא רוצה לשבת לצייר או לצבע .גםכל עבודת מתבצעת בציור מאוד מכאיב לי. כי ילדה חכמה מאוד. פיקחית .אותיות עברית. אנגלית. מספרים סופרת. מזה אותן. .שיריים קולטת פעם אחת ששמעת את שיר .משחקים פסטלינה. או צבע מים מוכנה בהחלטת משחקים הרכבות פזלים פטריות כל משמשחק מוכנה אבל צבעיה ציורים לא מוכנה מקשקשת כעסת קמה והולכת .השמח לקבל ממך טיפיים אייך אפשר לשבת לצייר?

לקריאה נוספת והעמקה
14/05/2010 | 13:43 | מאת: אני...

אור מדוע בעצם את מתעקשת שהילדה תצייר? כמו מבוגרים, גם לילדים יש העדפות. גם אני אגב ממש לא אוהבת ולא יודעת לצייר למרות גילי המופלג. אני חושבת שכשמתעקשים על משהו שהילד לא אוהב הוא יותר ויותר ישנא אותו ולא ירצה לנסות אותו אף פעם,גם כשיגדל... אני לא מקצועית,אבל חושבת שילדים יכולים להתפתח מאוד יפה גם בלי ציור. לפי מה שאת כותבת הילדה כן משחקת בעבודות יצירה ונשמע שהיא בהחלט מתפתחת יפה לגילה. חשוב לדעתי להעביר לילד מסר שיש דברים מסויימים בהם הוא יכול לבחור ולהעדיף (לא בכל הנושאים כמובן)ושהעולם בנוי גם מבחירה ולא רק מכפיה. יכול להיות שככל שתתבגר תשנה את העדפותיה.. זו דעתי :-)

14/05/2010 | 18:23 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום אור, אני מסכימה מאד עם דבריה של 'אני', שהצביעה על כך שתיתכן השפעה מזיקה של גורם הלחץ. ציור הוא באמת פעילות חשובה ואהובה בדר"כ על ילדים, אך יש ילדים הנמנעים ממנה מסיבות שונות. אחת הסיבות הנפוצות היא סרבול מוטורי, ואפשר לבחון באמצעות מרפאה בעיסוק אם יש בעיה בנושא. תוכלי - עוד קודם לאבחון - לשאול גם את הגננת, האם היא סבורה שקיימת בעיה מוטורית. בדר"כ גננות יודעות לזהות בעיות מסוג זה. בכל מקרה, אני ממליצה לא להיכנס למאבק בנושא, ובטח לא לייחס לציור חשיבות קריטית כ"כ. במידה ואבחון יאתר קושי, אפשר לפתור אותו בעזרת ריפוי בעיסוק. בהצלחה ליאת

17/05/2010 | 05:58 | מאת: אור

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים