רוצה להתייעץ לגבי בן משפחה עם ADHD

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

15/04/2010 | 16:05 | מאת: רונית

שלום רב, לבעלי אחיין בן 5 אשר אובחן לאחרונה כבעל הפרעות קשב וריכוז ADHD עם עיכוב בהתפתחות השפה וכן בעיות מוטוריות שונות. הבנתי מגיסתי כי יש גם בעיה בחושים - היא תיארה שהוא לא רגיש לכאב או שהוא יכול להיות לפעמים אגרסיבי מבגע כי אינו מודע לכוח שמפעיל. הילד הינו בסה"כ ילד חיובי, אהוב ומקובל מבחינה חברתית, אך לאחרונה הוריו סיפרו לנו משהו שעורר בנו דאגה - הם גידלו עד לא מזמן ארנבות בחצר ביתם ומסתבר שהילד גרם למותם של 3 גורים. פעמיים חיבק אותם עד שנמחצו למוות ופעם נוספת דרך על אחד, ככל הנראה בטעות.חשוב לציין כי המעשים לא נעשו במזיד ככל הידוע לנו. הוריו לא מתרגשים מהעובדה שבנם הקטן הרג בטעות 3 בע"ח, אך בנו זה עורר דאגה רבה לילד. האם אנחנו סתם מגזימים בתגובה שלנו או שמא מדובר על משהו הדורש התייחסות של גורם טיפולי מקצועי? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
16/04/2010 | 01:56 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רונית, אני מניחה שמי שאבחן את הילד, ועמד על הקשיים בשפה, במוטוריקה ובאינטגרציה החושית, גם המליץ על טיפול מתאים (ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת). הקושי לווסת את עוצמות המגע שלו יכול להסביר את התאונות העצובות שחווה, הגם שייתכנו הסברים נוספים. אני רוצה להאמין שיש גורמים טיפוליים בתמונה, שיוכלו לתת את הדעת על הסיבות האפשריות ולתת מענה טיפולי. בברכה ליאת

16/04/2010 | 09:31 | מאת: רונית

במקרים הללו. ההורים לא כ"כ מייחסים חשיבות לעניין. היחידים שהזדעזעו מכך היו בעלי אני והסב של הילד שהינו איש חינוך .אני באמת מאמינה שמדובר על תאונה. השאלה היא האם מדובר על מקרים שחובה/ראוי שאנשי המקצוע המטפלים יהיו מעודכנים לגביהם בכדי לעזור לילד המקסים הזה? הוריו די היו בהכחשה עד לא מזמן לגבי מצב הילד. בגיל שנתיים וחצי הגננת, האחות בטיפת חלב וגם אני התחננו להם שייקחו אותו לאבחון, אך הם טענו שאין כל בעיה עמו והם לא מוכנים להיות "הורים לחוצים".

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים