בעיות התנהגות
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
בתי בת 5 ילדה מאוד חכמה ערניית שפת השיחה איתה מאוד עשירה יודעת לקרוא מספרים תרגלים בחשבוןמבחינה שכלית ילדה חכמה מאוד בעיה בעיות התנהגות היא לא מקשיבה לי ןלא לגננת היא לא מוכנה לשבת לצייר או לעשות עבודה אחת אפילו?אנחנו בטיפול לגבי מטוריקה טיפול התנהגותי וכו.. הגננת אומרת שעוד שנה היא תשאר גן חובה {וזה לא נראה לי הגיוני} השאלה שלי היא ? 1. עם להשאיר עוד שנה גן חובה? 2. עם יכולים לשייך לי את בתי לחינוך מיוחד ? 3. עם לילדה שלי יש בעיה קשב וריכוז {לפי הטיפול לילדה אומרים שאין בעית קשב וריכוז}. 4.אולי אנו צריכים לעבור לטפול אחר עם יש ? אני השמח לקבל תשובה ממך?
שלום רב, אנסה להשיב על שאלותייך לפי הסדר, ככל יכולתי - 1. הישארות שנה נוספת בגן מועילה רק במצבים בהם קיימת בעיה ממשית, שתמנע מהילד לתפקד כתלמיד בבית הספר. בדר"כ לא מספיק להשאיר את הילד בגן, אלא גם לטפל בבעיה עצמה, ולהביא את הילד לתפקוד המיטבי עד לשנה שלאחר מכן. כישורים אקדמיים טובים הם לא התנאי היחיד להעלאת ילד לביה"ס. נדרשים - לא פחות - כישורים רגשיים, חברתיים ומוטוריים. 2. השמת ילד במסגרת של החינוך המיוחד מתבקשת כאשר קיימת הערכה שכרגע (אני מדגישה את העניין הזמני!) לא יוכל לתפקד במסגרת הרגילה. לעיתים קרובות, ובעיקר בגיליאים הצעירים, מצליחים הילדים של החינוך המיוחד להדביק את הפער, ולהשתלב בהצלחה במסגרות הרגילות לאחר זמן. אני מבינה את החשש שלך, אך נראה לי שהוא כרגע היפותטי. חשוב לציין כאן, שמסגרות של חינוך מיוחד נהנות מתקציבים גדולים בהרבה בהשווא לחינוך הרגיל, ומאנשי חינוך מקצועיים וטובים מאד. ההשקעה בילדים היא גדולה, והמגמה היא, ברוב המקרים, להחזירם מהר ככל האפשר למסגרת הרגילה או המשולבת. 3. כמובן שלא אוכל לדעת, על סמך המידע שפרטת, האם לבתך יש או אין הפרעת קשב וריכוז. בשביל זה יש צורך באבחון מסודר. 4. לא לגמרי ברור לי מהו הטיפול שבתך עוברת, אך יהיה נכון להתייעץ על כך עם פסיכולוגית הגן או עם הגורם המאבחן. בברכה ליאת