ילדותיות בכיתה א

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

14/02/2010 | 22:42 | מאת: גלי

שלום רב, בני בן 6 ולומד בכיתה א. מדובר בילד מאוד נבון שקיים פער אדיר בין היכולות הקוגנטיביות שלו לבין הרגש. התלבטנו האם להעלותו לכיתה א. הגננת המליצה בחום שכן וכך פעלנו. היום המורה בביה"ס טוענת שמאוד קשה לילד להפנים את העובדה שהוא בביה"ס, לקבל מרות, לוקח לו המון זמן עד שמתחיל לבצע משימות (רק בעזרה של המורה), הילד מפריע למחנכת וגם למורים אחרים. קשה לילד לשבת על הכיסא , המורה חושדת שמדובר בבעיות במוטוריקה גסה, או טונוס שרירים. בנוסף, הוא משמיע קולות תינוקיים וצפצופים במהלך השיעור (גם בבית). אציין כי יש בבית עוד שתי אחיות בת 3 ותינוקת. המורה ייעצה לנו לפנות ליעוץ פסיכולוגי. אציין כי חל שיפור ניכר בהתנהגות הילד בחודש האחרון אולם, לטענת המורה עדיין קיים פער ריגשי מול יתר הכיתה. אציין כי המורה בצעה לילד אבחון בחשבון וראתה כי הוא מאוד מתקדם ונתנה לו חוברת העשרה שמאוד אתגרה אותו. מה דעתך? מתנצלת על האורך. תודה, גלי

לקריאה נוספת והעמקה
15/02/2010 | 00:55 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום גלי, מהתיאור שלך אכן עולה צורך באבחון, ואיתור הקשיים הספציפיים הפוגעים ביכולתו של בנך לתפקד היטב בביה"ס. החשד של המורה, לפיו קיימת בעיה בטונוס השרירים או במוטוריקה, מעלה 'ניחוח' של לקות ממקור אורגני (גופני) ולאו דווקא רגשי, ולכן שווה להתייעץ גם עם מרפאה בעיסוק ו/או נוירולוג ילדים. אני מאמינה שסוג כזה של בעיות לא היה נפתר רק מעצם ההישארות שנה נוספת בגן, ולכן מציעה לך לא להתייסר על כך שהעליתם אותו לכיתה א'. יש בעיות שצפות רק בקונטקסט הבית-ספרי, וטיפול מוקדם וממוקד יכול להיות יעיל מאד במניעת קשיים עתידיים. העובדה שבנך נבון מאד ומתקדם בחומר הלימוד אינה שוללת קיומן של לקויות למידה, ורק מדגישה את חוויית הפער שהוא חווה בין התפקודים השונים. בעיני, שווה לבדוק אפשרות לאבחון במכון להתפתחות הילד של קופ"ח, שם תוכלי למצוא תחת קורת גג אחת ובתשלום מינימלי התייחסות פסיכולוגית-רגשית, התפתחותית-מוטורית ונוירולוגית. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים