כוויות שמש חמורות והתקלפות העור

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

15/05/2019 | 23:16 | מאת: שירה

שלום ד״ר בשבת האחרונה הייתי בים ובטיפשות רבה לא מרחתי מקדם הגנה עצוב שנשרפתי כהוגן נשרפתי בעיקר בידיים בכתפיים ובבטן בזרועות ובכתפיים האדמומיות פוחתת ואני בשלב שהעור מעקצץ מגרד ומתקלף הבעיה שהעור עדיין כואב מאוד  ובבטן אין כמעט שיפור האדמומיות עוד קיימת באופן חזק מאד מה עושים במצב כזה ? אני מורחת ביאפין בנתיים .. כדאי להשתמש במשחה סטרואידית ? לחכות ? מתי בערך דבר כזה אמור לעבור?

לקריאה נוספת והעמקה

היי שירה, עקרונית רוב הכוויות משמש הינן דרגה ראשונה, במידה והופיעו שלפוחיות אז ניתן להגדיר דרגב שניה. המלצות לטיפול: קירור העור, דרך הנחת פדים קרים או מקלחות חוזרות במים קרירים. ניתן להשתמש בתרופות ממשפחת NSAIDS כגון איבופן, אדביל, אדקס. יש לשמור על שתיית מים בכמות טובה. מומלץ להשתמש במשחות על בסיס אלוברה. בימים הקרובים יש להתגונן מפני השמש. במידה ויופיעו שלפוחיות לא לפוצץ אותם ואז יהיה מקום למשחות על בסיס סטרואידים, כעת לפי התיאור אינני רואה סיבה. תרגיש טוב ותזהרי בפעמים הבאות.

19/05/2019 | 09:52 | מאת: שירה

קודם כל תודה רבה ד״ר על תשובתך. כפי שתיארתי אני בשלב שהעור מתפורר ומתקלף מאוד, אך העור מתחתיו עדיין אדום כמו כוויה .. האם זה מצב נורמלי בזמן שעבר שבוע מיום הכוויה, תוך כמה זמן זה אמור להחלים? אני פשוט מאוד חוששת .. אודה על תשובתך , שירה .

זה שלב טבעי ומשך הזמן תקין. לוקח שבועיים ואף יותר. אין לך מה לדאוג, זה יעבור. אבל צריך להזהר בפעמים הבאות.

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)